מחסום חווארה. ארכיון
מחסום חווארה. ארכיוןפלאש 90

נער שהוריו וסבו נרצחו בפיגוע טרור נעצר הבוקר (חמישי) בכניסה לישוב תפוח שבשומרון על ידי משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי. עדי ראייה סיפרו כי בשעת המעצר לא נמסרה סיבתו, וכי נאמר לו כי הוא מועבר לתל אביב. לא ניתן לפרסם את שמו בשל היותו קטין.

פעילי ימין אמרו בתגובה, "אנו מקווים שהשב"כ והמשטרה לא יתעמרו בנער כשם שהם נוהגים במתנחלים. מדובר בנער יתום ללא אבא ואמא אשר נרצחו בפיגוע טרור", הוסיפו.

עו"ד יהודה שושן, המייצג מטעם ארגון "חוננו" את הנער, אמר כי הצעיר נעצר על סמך מידע ראשוני, "מדובר בנער שקט ומפונם והוא הנער שנעצר בחשד למעורבות בשריפת המסגד", אמר והדגיש כי הנער מכחיש כל קשר לאירוע, הוא בעל עבר נקי וזו הפעם הראשונה בחייו שהוא נחקר במשטרה.

בתקופה האחרונה עמלים כוחות הביטחון על חקירת שריפת המסגד בכפר יאסוף שבצפון השומרון. הפלסטינים טענו כי מתנחלים הם שהציתו את המסגד. בצה"ל אמרו כי במסגד הוצת שטיח וספרייה, שעליהם נכתבו כתובות נאצה בעברית. ראש מועצת כפר יאסוף מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי באחת הכתובות נכתב: "נשרוף אתכם כולכם".

ראש המנהל האזרחי, תת-אלוף יואב פולי מרדכי, שוחח אז עם גורמים ברשות הפלסטינית והבהיר להם כי צה"ל פועל על מנת לאתר את המבצעים, וכי הוא רואה את האירוע בחומרה.