דן מרגלית
דן מרגליתהתמונה באדיבות הטלוויזיה החינוכית
פרשת סילוקו של ח"כ זחאלקה מהתוכנית "ערב חדש" ע"י דן מרגלית ביום חמישי האחרון ממשיכה להכות גלים. בניגוד לטענות שהושמעו נגד ח"כ זחאלקה, שהאשים בשידור את שר הביטחון בכך שהוא שומע מוסיקה קלאסית בזמן שילדים נהרגים בעזה, דווקא "האגודה לזכות הציבור לדעת" הוציאה הבוקר מכתב תלונה חריף נגד התנהגותו של המראיין, דן מרגלית.

במכתב שהוציא הבוקר פרופ' אלי פולק, יו"ר האגודה, ליפה ויגודסקי, מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, לשר החינוך גדעון סער, ולח"כ זבולון אורלב יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, טוען פולק כי דן מרגלית איבד את עשתונותיו בראיון וכי התנהגותו הייתה לא מקצועית ובניגוד גמור לכללי האתיקה העיתונאית.

"יש לציין לשבח את המראיינים ומערכת התכנית אשר עשו עבודתם נאמנה בהציבם שאלות קשות בפני המרואיין ועל אשר עימתו אותו עם עובדות והשקפות אשר אינן נוחות לו. בכך עשו עבודה עיתונאית טובה" כותבים ב"אגודה לזכות הציבור לדעת". "אולם, במסגרת אותו ראיון הביע ח"כ זחאלקה את דעתו על כך ששר הביטחון אחראי כביכול לרצח ילדים בעזה וכן הלאה. בנקודה זו, איבד מר מרגלית את עשתונותיו ומקצועיותו העיתונאית, הביע את דעתו הפרטית והאישית על המרואיין, כינה אותו בכינויים פוגעניים וכל זה בניגוד ידוע לכללי האתיקה העיתונאית".

לדברי יו"ר האגודה, מקומן של עמדות ותחושות אישיות של עיתונאי הן עמו או בטורי הדעות, אך בוודאי שלא כשהוא נושא בתפקיד מראיין. על אחת כמה וכמה זו אינה התנהגות נאותה בטלוויזיה חינוכית ממלכתית. "ללא קשר לתוכן דבריו ודעותיו של ח"כ זחאלקה, דומה כי התלהמותו של מר מרגלית לקראת תום הראיון פגעה לא רק במרואיין אלא גם בתדמיתו כעיתונאי הגון ובערוץ".

ב"אגודה לזכות הציבור לדעת" תובעים היום שדן מרגלית יתנצל בפני הצופים על ההתפרצות וכי הטלוויזיה החינוכית תנקוט בצעדים הנדרשים על מנת שעבירות אתיות מעין אלו ימנעו בעתיד.

בחודש הבא תעניק האגודה, זו השנה העשירית, את "הפרס הישראלי לביקורת התקשורת", את "הפרס הישראלי לתקשורת כלכלית איכותית" ואת "פרס יואב" לעבודה אקדמית מצטיינת בתחום ביקורת התקשורת הישראלית.

העיתונאי שלא שכח שהוא יהודי ישראלי