תלמידי ישיבת ניר - קריית ארבע, בראשות הרב דב ליאור והרב אליעזר ולדמן, הפיצו בימים האחרונים ברחבי הארץ גילוי דעת בעקבות האירועים האחרונים. התלמידים מספרים כי גילוי הדעת הופץ בעקבות החלטת הממשלה להקפיא את הבנייה ביו"ש, הוצאת ישיבת הר ברכה מההסדר, והחלטת בג"ץ המאפשרת את סיכונם של נהגים בכביש 443.



"בעת האחרונה אנו עדים לפעולות רבות שנועדו כולן לפגוע בכל הקדוש לעם ישראל בארצו ובתורתו, אנו מוכרחים לומר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים את הברור מאליו לכל יהודי מאמין: התורה  היא מעל הכל. תורת ישראל אינה עומדת בשורה אחת עם שום ערך אחר, נעלה ככל שיהיה", כתבו.
 
את גילוי הדעת הם מסיימים "די להתבייש בצדקת דרכינו באמונתו ובתורתינו הקדושה".

תלמידי ישיבת הסדר הר ברכה עתרו (שישי) לבג"ץ נגד החלטת שר הביטחון, אהוד ברק, לסגור את ישיבת ההסדר בהר ברכה. 

בעתירה שהוגשה על ידי עוה"ד גלעד קורינאלדי, נטען  כי החלטת שר הביטחון נעדרת כל בסיס חוקי. היא נגועה בשיקולים פוליטיים פסולים ומדובר בהחלטה תקדימית מסוכנת ב"מדורה שהובערה בחוסר רגישות ובכדור שלג שעלול להתגלגל".

בעתירה צוין כי שר הביטחון "שבר את הכלים ואת הכללים תוך יצירת משבר מסוכן תוך פגיעה בברית הקדושה של הציונות הדתית עם המדינה ומוסדותיה העלול חלילה לפגוע בלכידות ואחדות צבא העם שלנו". העותרים מבקשים מבית המשפט העליון צו על תנאי שיבטל את החלטת שר הביטחון לביטול ההכרה בישיבת ההסדר. תלמידי הישיבה אף הגישו בקשה לצו ביניים וזאת עקב מתן הנחיות לביצוע מידיי של עזיבת ישיבת הר ברכה ומעבר לישיבה חילופית.