מאה אלף ערכים
מאה אלף ערכיםויקיפדיה העברית

"ויקיפדיה העברית הפכה לאנציקלופדיה הגדולה ביותר שנכתבה אי פעם בשפה העברית, ולאחת הגרסאות הגדולות ביותר של ויקיפדיה בעולם, וכל זאת הודות לעבודתכם השיתופית והמסורה" בירך ג'ימי ויילס, מייסד ויקיפדיה, "קהילת דוברי־העברית קטנה יחסית, אולם יש לה מסורת ארוכה של כמיהה לידע וחינוך לכול, מסורת שהיא קרקע פורייה לצמיחת אחת הקהילות הוויקיפדיות הנלהבות ביותר". 

לפני 6 וחצי שנים, ב- 9 ביולי 2003 בשעה 13:00, נכתב הערך הראשון  בוויקיפדיה העברית – "מתמטיקה", על ידי המשתמש רותם דן. הערב (ראשון) בשעה 18:54 נכתב הערך המאה אלף, "אחוזת סיטון דלאוואל", על ידי המשתמש "ברוקלי".

האחוזה הוא בית כפרי הנמצא בין הכפרים סיטון סלויס וסיטון דלאוול השוכנים בנורת'מברלנד שבאנגליה. לרגל הערך המאה האלף הוחלף לוגו ויקיפדיה בלוגו מיוחד לרגל החגיגות וכמו כן הועלה עמוד ראשי המציג את מיטב הערכים המומלצים, כפי שנבחרו על ידי קהילת הכותבים.

"לפני כמה שנים קפצנו מאושר כשנכתב הערך האלף, וכשנכתב הערך ה-50 אלף, כבר הבנו שוויקיפדיה העברית היא הצלחה", נזכר שי יקיר, יו"ר עמותת ויקימדיה ישראל, "היום, מאה אלף ערכים לוויקיפדיה. מי היה מאמין. במפגש הקרוב כבר נפתח בקבוק שמפנייה ונחגוג את הצלחתו של פרויקט שהביא את הידע לפתחו של כל בית בישראל".

ביום שישי הקרוב, ה-15 לינואר, יום שישי, יום ההולדת התשיעי (הבינלאומי) של פרויקט ויקיפדיה – תערוך קהילת הכותבים הישראלית מפגש חגיגי באוניברסיטת תל אביב. אולם 100 בפקולטה למשפטים (בניין טרובוביץ, קומה ראשונה). המפגש ייחל בשעה 09:00 בהתכנסות ולאחר מכן מהשעה 09:30 ועד השעה 12:30 ייערכו על ידי הכותבים עצמם הרצאות על ויקיפדיה, פרויקטים ופעילות לעתיד. בשעה 10:30 יתקיים צילום קבוצתי. כ-100 כותבים צפויים להשתתף במפגש.