ויקיפדיה
ויקיפדיה

מעל ל-100 משתתפים חגגו היום במפגש מיוחד באוניברסיטת תל אביב את הערך המאה אלף בוויקיפדיה העברית. את המפגש המיוחד ניצלו הכותבים ("הוויקיפדים") למפגש פנים אל פנים ולהחלפת חוויות. את הכנס הפיקו הכותבים בוויקיפדיה בעצמם והעבירו הרצאות הנוגעות לפעילות בוויקיפדיה כיום ופרויקטים לעתיד שבדעתם לקדם.



עמותת ויקימדיה ישראל העניקה לכל אחד מהכותבים הוותיקים חולצה הנושאת את לוגו חגיגות המאה אלף וכמו כן הוצגה סדרת גלויות שיווקיות שיופצו החל מהשבוע במטרה להציג, לצד מאה אלף הערכים בוויקיפדיה העברית – גם את התמונות האיכותיות המוצעות באופן חופשי בוויקיפדיה. כיום במיזם ויקישיתוף, למעלה מ-5 מיליון תמונות, קבצי אודיו ווידיאו (מצ"ב דוגמאות לגלויות והחולצה).



"אני נרגש ומאושר לפתוח את הכנס החגיגי ולציין 100 אלף ערכים בויקיפדיה העברית. זה הישג מרשים המכניס אותנו לליגה העליונה של 30 הויקיפדיות בעולם שמעל מאה אלף ערכים. ואנחנו מקדימים הרבה שפות ומדינות גדולות הרבה יותר מאיתנו", אמר דוד שי, מהכותבים הראשונים בוויקיפדיה, "100 אלף ערכים הם רק תחילת הדרך. יש עוד ערכים רבים המצפים להיכתב, ויש ערכים רבים שיש עוד להעמיקם ולהרחיבם. היעד הבא הוא חצי מיליון ערכים".



"את המפגש הראשון לרגל שנה לוויקיפדיה עשינו במתחם המזון של קניון עזריאלי. מרשים לראות שרוב האנשים שהיו אז, עדין איתנו היום. והיום אנחנו כבר ממלאים אולם באוניברסיטה".



"ויקיפדיה הפכה מאנציקלופדיה אינטרנטית, לתנועה שמייצגת חופש ידע. עשרות עמותת, מאות מתנדבים ועשרות אלפי כותבים ברחבי העולם שחולמים ומגשימים – לשתף את הידע האנושי לכל אדם בעולם", אמר שי יקיר, יו"ר עמותת ויקימדיה ישראל", "הספקנו בשנים האחרונות לעשות הרבה. ויקימדיה ישראל פועלת להנגשת אותו ידע עצום שהצטבר בעברית גם לאנשים ומגזרים שעד היום פחות היו נגישים לוויקיפדיה. אם זה דרך פרויקט מחשב לכל ילד, אם זה בבתי הספר ובצבא. הדרך עוד ארוכה, ויש לנו המון עבודה – שאנחנו יכולים לעשות רק איתכם – המתנדבים בוויקיפדיה".

"בשנה הקרובה נקדם במרץ את פרויקט 'זכויות הכתר'. המדינה צוברת נכסים ומונעת מהציבור גישה אליהם. למה עשרות אלפי התמונות ההיסטוריות של מדינת ישראל נגישות רק ללשכת העיתונות? מדוע אי אפשר לעשות שימוש במחקרים שהמדינה מחזיקה בידיה?. הכנס הכי חשוב שאפשר לתת לבן אדם זה ידע. ואנחנו מקווים, ונעשה זאת – לפעול במטרה לשחרר תוכן חזרה לציבור, במיוחד התוכן ששייך לציבור".



בתחילת השבוע בירך ג'ימי ויילס, מייסד ויקיפדיה את הפרויקט העברי: "ויקיפדיה העברית הפכה לאנציקלופדיה הגדולה ביותר שנכתבה אי פעם בשפה העברית, ולאחת הגרסאות הגדולות ביותר של ויקיפדיה בעולם, וכל זאת הודות לעבודתכם השיתופית והמסורה. קהילת דוברי־העברית קטנה יחסית, אולם יש לה מסורת ארוכה של כמיהה לידע וחינוך לכול, מסורת שהיא קרקע פורייה לצמיחת אחת הקהילות הוויקיפדיות הנלהבות".