דוד הדרי
דוד הדרי

בימים אלה עמלה עיריית ירושלים על הכשרתן למפרע של סדרת עבירות בניה שבוצעו במרוצת השנים. בין המבנים שנבנו תוך עבירות בניה מצוי גם בניין המשמש את לא פחות מאשר האיחוד האירופי.

המבנה המדובר הוא 'בית אירופה' בו מקיימים אנשי האיחוד האירופי פעילויות שונות. מסתבר שהמבנה בן חמש קומות ובנייתו בוצעה בניגוד לחוק שכן היתרי הבניה בשכונת סילוואן בה הוא ממוקם מאפשר בנייתם של בתים בשתי קומות בלבד.

בראיון ליומן ערוץ 7 אומר סגן ראש עיריית ירושלים, דוד הדרי, כי המענה לבנייה הבלתי חוקית הזו הוא אחד ופשוט – להרוס. לטעמו אין מקום להעניק לאנשי האיחוד האירופי מעמד מעל החוק הישראלי ומכיוון שמדובר בעבירות בנייה יש להרוס את המבנה. "צריך להיות דין אחד לכל", הוא אומר.

עם זאת מוסיף הדרי ואומר כי בתנאי אחד יהיה מוכן לקבל את השארתו של 'בית אירופה' על תילו, בתנאי שליחס דומה יזכה גם בית יונתן.

לדבריו "לא יתכן שהיועץ המשפטי לממשלה מזוז והיועץ המשפטי לעירייה חביליו צועקים שצריך להרוס רק בית אחד, בית יונתן". הדרי אומר שאם אכן מדובר בעבירת בניה שכידוע עומד נגדה צו הריסה הרי שיש לבצע את הצו, אך זאת רק אם צו הריסה דומה יוצא לכל שאר המבנים כדוגמת בית אירופה, בית ספר ערבי, בניין בן שבע קומות ומבנים אחרים של האוכלוסייה הערבית שגם הם נבנו בניגוד לחוק. "אם יהרסו את כולם לא יהיה לי מה לומר ובצער רב אומר שיצטרכו להרוס גם את בית יונתן, אבל אם לגבי הבניין של האיחוד האירופי חוששים מתקרית בינלאומית שינהגו כך גם לגבי בית יונתן. אם עושים פרוטקציה לבית אירופה שיעשו פרוטקציה גם ליהודים..."

הדרי סבור שגישה זו הקושרת בתודעה הציבורית בין הבניה הבלתי חוקית של האיחוד האירופי לבית יונתן היא צעד חשוב בכיוון הנכון.