אוניברסיטת אריאל
אוניברסיטת אריאל

גורמים המעורבים במהלכים להפיכת המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה מתייחסים לפרסומים לפיהם אישר שר הביטחון את הפיכת המרכז לאוניברסיטה ומציינים כי השמחה עוד מוקדמת שכן אם אכן קיים אישור הרי שהוא מתייחס לשדרוג מעמד המכללה למרכז האוניברסיטאי ולא הפיכתה המיידית לאוניברסיטה.

הגורמים מציינים כי על פי ההערכות יאשרר שר הביטחון אהוד ברק את הפיכת המכללה למרכז אוניברסיטאי למשך תקופה של שנתיים שבתומן ייבחן מעמדו האקדמי של המוסד ואז יוחלט אם להפוך אותו לאוניברסיטה של ממש,

נזכיר כי בהקשר זה פורסמו מוקדם יותר ברכות מצידם של גורמים ב'ישראל ביתנו', שמקדמת את המהלך. בברכות נאמר: "אנו מברכים את העיר אריאל שהפכה היום לעיר עם אוניברסיטה רשמית ומוכרת בישראל. כפי שישראל ביתנו הבטיחה עם הקמת הממשלה, בהתאם להסכם הקואליציוני, הופכת מכללת אריאל לאוניברסיטה וזאת בתוך פחות משנה מאז כינונה של הממשלה". כאמור, כעת מתברר שהדברים עדיין מוקדמים.

לעומת תגובה זו מבקש חבר הכנסת אורי אריאל לדעת האם צווי ההקפאה יחולו כעת גם על כיתות הלימוד שאותם יבקש המוסד להקים כדי לעמוד בתקנים המחייבים. בראשית דבריו הוא מברך על החלטת שר הביטחון לאשר את הפיכת מכללת אריאל לאוניברסיטה מוכרת: "אני מברך את מכללת אריאל, שהתואר אוניברסיטה הגיע לה כבר לפני חמש שנים, עם הפיכתה לכזו באופן רשמי. עם זאת, אני תוהה האם שר הביטחון יאפשר עכשיו לאוניברסיטה להקים כיתות נוספות שישמשו את הסטודנטים החדשים שבוודאי יגיעו?", תהה אריאל.

גם חבר הכנסת ד"ר בן ארי מצטרף למברכים את "האוניברסיטה באריאל בירת השומרון", ואומר כי המהלך הינו "המשך תנופה אקדמית ולחיזוק האחיזה בחבלי ארצנו, אבל המבחן האמיתי של ליברמן וחבריו יהיה בעצירת ההקפאה, הציבור לא בחר בליברמן בשביל הצהרות אלא בשביל בניה ופיתוח ביו"ש".

יו"ר האיחוד הלאומי חה"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה): "התקדמותו של עם ישראל חזקה מכל מחלישיו ומעכביו. הכרתו של ברק במכללת אריאל כאוניברסיטה היא בגדר מה שהגדירו חז"ל "מלאך רע בעל כורחו עונה אמן".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר "יש לברך את האוניברסיטה באריאל על כך שאפילו שר הביטחון שמתכוון להחריב את מפעל ההתיישבות כולו, לא הצליח למצוא תירוץ להמשיך ולדחות את הענקת מעמד האוניברסיטה למוסד האקדמי באריאל. יש להצטער על כך שגם ממשלה המתיימרת להיות ממשלה לאומית לא השכילה להוציא את הסמכות הזאת מידי שר הביטחון ולהעבירה ע"י שר החינוך כמו בשאר חלקי ישראל".