מתייבשת. הכנרת.
מתייבשת. הכנרת.צילום: פלאש 90

שר החקלאות הוציא צו האוסר לדוג דגים בכנרת בשנתיים הקרובות. חיים אנג'וני מנהל אגף הדייג במשרד החקלאות מסביר בראיון בערוץ 7 על הנסיבות שהובילו להוצאת הצו הדרמטי, "זו אכן החלטה קשה שהוצאה בעקבות הנתונים על הידלדלות משמעותית בדגה בכנרת, יש ירידה דרמטית בשלל הדגים וכרגע הגענו לנקודת האל חזור, במידה והדייג ימשך משאב הדגים עלול להיכחד מהכנרת".

לדבריו הירידה נמדדה בכל סוגי הדגים באגם, "דג אמנון הגליל ירד בצורה דרמטית, משלוש מאות טון לפני ארבע שנים לשמונה טון בלבד כיום, יש ירידה משמעותית גם בשאר הדגים, כמו הקרפיונים וסרדין הכינרת וגם ירידה בכמות הדגים שהבאנו לכנרת, הבורים ודגי הכסיף".

אנגו'ני אומר כי ענף הדיג בכנרת יוצא להפסקה ארוכה, "כיום יש בכנרת שבעים ספינות דיג מורשות, אצל רובם זהו העיסוק העיקרי אנחנו נסייע להם כלכלית בשנתיים הקרובות, כרגע מדובר על צו לשנתיים וגם הדייגים מבינים שזה לטובתם, אנחנו מקווים שבעוד שנתיים הדגה תשקם את עצמה, בשלב הזה הציבור יצטרך לצרוך דגים ממקומות אחרים".

ברשות הדייג חוקרים מה הוביל לירידה בכמות הדגים, "ככל הנראה חלק מהסיבות קשורות לדיג יתר, הרבה דייגים שלא אפשרו התאוששות של הדגה, כמו גם נזקים שהסבו הקורמרנים, להקת העופות הגדולה שחורפת פה, היא מגיעה מאזור הדנובה, ומדובר בציפור ימית שמחסלת את דגי האמנון, כולנו תקווה שאחרי השנתיים האלה יהיה שיפור במצב הדגים בכנרת".