העיתון 'בשבע' עם עלייה של 5%

העיתון ’בשבע’ רושם בסקר TGI עלייה של כחמישה. בסוף שנת 2009 הוא עומד על 6.5 אחוזים. "ידיעות אחרונות" ממשיך לרדת.

עוזי ברוך, פרסום ראשון: י"ב בשבט תש"ע,

מסקר TGI לשנת 2009 שנערך ע"י חברת ’מחקרי סינגל סורס’ מקבוצת ’TNS טלגאל’, עולה כי העיתון ’בשבע’ הוא העיתון הרביעי בגודלו בעיתוני סוף השבוע, בחשיפה השנתית, עם עלייה של כחמישה אחוזים ובסוף 2009 הוא עומד על 6.5 אחוזים.

יו"ר בשבע, דודו סעדה, סיפר הערב לערוץ 7 כי בשנה האחרונה העיתון ערך שינויים ארגוניים ומבניים ונכנס לאזורים נוספים כדי להוות הבית של הציבור הדתי לאומי במדינת ישראל, כלשונו. "החל משינוי הפורמט של העיתון - הוספת מדורים וטורים הנותנים מענה לצורכי הציבור ועד לחיזוק ההפצה לכל האזורים בהם מתגורר הציבור הדתי לאומי. כמו כן הוספנו את מחלקת 'בשבע כנסים' שקיימה בשנה האחרונה מספר כנסים מרכזיים לציבור הדתי שבראשם כנסים מקצועיים למנהלי מוסדות הציבור הדתי וכנס 'היכלי הקודש' לגבאי בתי הכנסת".

סעדה מציין עוד "בשנה הקרובה אנו מתכוונים להרחיב ולהגדיל את תפוצת העיתון באזורים מרכזיים במרכז הארץ כדי לחזק את כוחו של העיתון והשפעתו על כלל הציבור".

נתונים נוספים מהסקר:

העיתון "ידיעות אחרונות" הוא בעל הירידה השנתית הגבוהה ביותר בשיעורי החשיפה שלו בימי החול. חציונית לא חל שינוי משמעותי בנתוניו. ב-2009 רשם העיתון חשיפה של 34% לעומת 36.2% ב-2008 ו-38.4% ב-2007. מדובר באובדן חשיפה בשיעור של 11.5% בתוך שנתיים. עיתון "ישראל היום" הוא היומון בעל העלייה השנתית הגבוהה ביותר בשיעורי החשיפה.

מעריב ירד בכחמישה אחוזים וחצי חציונית לכדי 13.6 אחוז, אך ברמה השנתית היתה הירידה מתונה יותר בכשלושה אחוזים וחצי ל-14 אחוזי חשיפה.
 
תחנות גלי צה"ל המשיכו גם ב-2009 להוביל על פני אלו של קול ישראל ותחנות הרדיו האזורי, ושתי הראשונות שמרו על יציבות בשיעוריהן.
 
44.8 אחוז מהנשאלים השיבו כי הם מאזינים לתחנות גל"צ בשנה האחרונה, בעוד ש-42.3 אחוז השיבו כך לגבי קול ישראל. כמעט ארבעה אחוזים פחות ביחס ל-2008 השיבו כי הם האזינו בשנה החולפת גם לתחנות האזוריות, ושיעורם הסתכם ב-33.5 אחוז.
  
מבין כל התחנות, זו שעליה השיבו המרואיינים כי הם מאזינים לה היתה רשת ב’. זו עלתה בשנה האחרונה בשני אחוזים וחצי ל-28.5 אחוז. אחריה בשיעורי החשיפה גלגלצ עם 27.9 אחוז שנתית, לאחר עלייה של כשני אחוזים.
 
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע תחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. סקר ™TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים הגל ה-24 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה








מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו