שאלה חינוכית. שנלר
שאלה חינוכית. שנלר
חבר הכנסת עתניאל שנלר (קדימה) פועל להקמת ועדת חקירה פרלמנטארית בנושא פעילותם ותמיכתם של גופים ישראליים בהעברת מידע שקרי, מופרז ולא אמין לשופט גולדסטון. היום יעלה שנלר את ההצעה במליאת הכנסת, ובמידה וזו תזכה לרוב ועדת החקירה הפרלמנטרית תוקם ע"י ועדת הכנסת.  

במכתב ליו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, פרס חבר הכנסת שנלר את מטרותיה של ועדת החקירה, והזכיר את עיקרי המחקר של תנועת " אם תרצו" ולפיו דו"ח גולדסטון נשען בחלקו הגדול על מידע שקיבל מ-16 ארגונים ישראליים הממומנים ע"י הקרן החדשה לישראל - ארגונים אלו העבירו  92% מהמידע השלילי וההכפשות נגד מדינת ישראל שמקורן באותם ארגונים ישראליים.

"דו"ח גולדסטון מכיל 1,208 הערות שוליים, המכילות 1,377 הפניות למקורות מידע שונים (אסמכתאות). קרוב למחצית (42 אחוז ) מהציטוטים המופיעים בדוח גולדסטון ממקורות ישראליים, באים מארגונים הנתמכים על ידי הקרן החדשה בראשות הגב' נעמי חזן. כשמבודדים את הציטוטים השליליים בלבד, המבססים האשמות ואישומים שונים נגד צה"ל ומפקדיו, הנתון מדהים הרבה יותר: 92 אחוז מהם מקורם באותם ארגונים ישראליים.

דהיינו, הקרן החדשה לישראל תמכה ומימנה את פעילותה של ועדת גולדסטון ואת הדוח" החד צדדי בעל נטיות אנטישמיות שניפקה. גולדסטון הכפיש, והארגונים הללו סיפקו לו את האסמכתאות.

כל זאת, כאמור, תוך הסתייעות במיליוני דולרים, כספים שהקרן החדשה לישראל מעבירה לאותם ארגונים ישראלים פוסט-ציוניים מדי שנה", כותב שנלר ומזכיר כי ראש הממשלה קבע מעל בימת הכנסת כי קיימים שלושה איומים אסטרטגיים על מדינת ישראל: האיום האירני, איום הטילים ודו"ח גולדסטון.

"העובדה שהרוח החיה מאחרי איום אסטרטגי על ישראל- מקורה ב- 16 ארגונים ישראליים מחייבת הקמת ועדת חקירה פרלמנמטארית אשר תבדוק את אופי פעילות אותם הארגונים, חוקיותם ודרכי המימון שלהם וכיצד לפתח כלים ציבוריים, תקשורתיים, הסברתיים ומשפטיים על מנת להתמודד עם הנזקים החמורים והפגיעה הקשה במדינת ישראל- פגיעה הנגרמת ע"י אותם הארגונים".

"בהתאם לסעיף 22 לחוק הכנסת ולסעיף 97 ב (א) בתקנון הכנסת אבקש להקים ועדת חקירה פרלמנטארית בנושא", חתם שנלר את מכתבו ליו"ר הכנסת.