מחשב אינטרנט
מחשב אינטרנטפלאש 90

פרופ' שלום רוזנברג מהאוניברסיטה העברית בירושלים אומר בראיון לערוץ 7 כי יוזמתו של שר החינוך גדעון סער להפוך את בתי הספר למרחב ממוחשב, היא תכנית ברוכה אך לצדה יש גם סכנות רבות, "בגדול השימוש במחשבים הוא דבר חיובי, בגלל האפשרויות הרבות שהמחשב נותן, ניתן הרי בעזרת המחשב לחפש מקורות רבים ומקבילות לאותם מקורות, אבל מאידך יש גם הרבה בעיות בלימוד באמצעות מחשב". 

לדבריו הנגישות למחשבים עלולה להצמיח דורות של בורים, "אם נדבר על הפילוסופיה של המחשב, אז מעבר לבעיות הצניעות, אם לוקחים בתור משל את הויקפידיה, אז זה מזכיר לי את הבדיחה על ההבדל שיש בין עיתונאי לפרופסור ואל תעלב, עיתונאי יודע כלום על הכול ופרופסורים יודעים הכול על כלום, כך גם האינטרנט הוא נותן לטעום מכאן ומשם, אבל אסור שהוא יחליף את העיון בספרים עצמם כי אז אנחנו מפסידים הרבה ועלולים ליצור פה קטסטרופה חברתית". 

פרופ' רוזנברג אומר שיש היום אנשים רבים שבמקום ללמוד פשוט מעתיקים, "הרבה תלמידים פשוט מסתכלים במחשב ומעתיקים, אנחנו עלולים לגדל אנשים שלא יודעים, יש צורך שאנשים יעמיקו בדברים מסוימים ושלא הכול יהיה נוח כל כך ונגיש, זה עלול ליצור אנשים רדודים, חייבים לחנך את התלמידים להעמיק במקומות מסוימים בהם אדם יכול לגדול. צריכים ללמוד להגיע לספרים עצמם ולא לסמוך על קיצורי דרך". 

הוא חושש שהחינוך המתוקשר עלול לפגוע במרקם היחסים האישי שנוצר בין המורה לתלמיד, "הקשר עם המורה זה קשר נורא חשוב, התלמיד יכול לקרוא את שפת הגוף של המורה וזה משהו מאוד חשוב בקשר בין מורה לתלמיד ואסור שזה ילך לאיבוד". 

לדעתו הדגם שצריך להנחות היום את בתי הספר זה הישיבות ומוסדות האקדמיה, "יש היום הרבה ספרים שסרוקים באינטרנט וזו ברכה גדולה, אבל מצד שני התלמיד צריך ללמוד את הספרים לעומק, לשבת כמו שיושב בן ישיבה או תלמיד באוניברסיטה וזה אי אפשר לעשות דרך האינטרנט".