ח"כ אדטו
ח"כ אדטוצילום: פלאש 90

וועדת העבודה, הרווחה והבריאות דנה היום במצוקה ותנאי האשפוז הירודים בבתי החולים הפסיכאטריים. ח"כ ד"ר רחל אדטו ניהלה את הדיון בו השתתפו סגן שר הבריאות, ח"כ הרב ליצמן , מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר איתן חי-עם, מנהלי בתי החולים הפסיכאטריים ועוד.

ח"כ ד"ר רחל אדטו אמרה "במשך 30 שנות עבודתי כרופאה לא אחזה בי טלטלה וזעזוע כפי שהרגשתי שסיירתי בבתי החולים אברבאנל, כפר שאול ומזרע. לא ייתכן כי במחלקה סגורה במזרע 14 גברים חולי נפש חולקים חדר אחד, או כי בארבאנל ובכפר שאול המבנים מוזנחים ולא ראויים לאשפוז אדם".

אדטו הוסיפה "כחברה אנו נמדדים לפי יחסנו לחוליות החלשות, לא על פי מצב החוליות החזקות שבינינו, וכחברה אנו נכשלים ביחס לאוכלוסיית חולי הנפש אחת מהחוליות החלשות ביותר. בעבר קראנו למוסדות אלה בתי משוגעים וזרקנו את אותם חולים רחוק מהעין ורחוק מהלב, היום הרפורמה קוראת להם נכי נפש אך היחס נותר בעינו. "

ח"כ ד"ר אדטו בירכה על הכרזתו של משרד הבריאות כי כבר מחר יגיע לכפר שאול קבלן ויתחיל בעבודות שיפוץ אך האיצה במשרד הבריאות לטפל מיידית בכל בתי חולי הנפש ולהמנע מלכרוך את הפתרון הדחוף של מצבם הפיסי הקשה עם שאלת הרפורמה בבריאות הנפש.