חומש
חומשפלאש 90

למעלה ממאה איש מרחבי הארץ חגגו בחומש את סיום מסכת "בבא בתרא", המסכת הארוכה בגמרא, על ידי ישיבת חומש.

רבנים רבים השתתפו באירוע ביניהם הרב חיים סמוטריץ ראש הכולל בישיבת "ניר", הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש, הרב שמעון בן ציון ממכון מאיר, הרב יוסף בדיחי ששימש משמשו של הרב צבי יהודה הכן קוק זצ"ל, ראש הישיבה הרב אלישמע כהן ועוד רבים. הרב דב ליאור, שנבצר ממנו להגיע, ברך בהתרגשות את המשתתפים באמצעות הטלפון.

כזכור, עם חזרת הנוכחות היהודית לחומש לפני כשנתיים וחצי לאחר העליות ההמוניות של "חומש תחילה", הוקמה במקום ישיבה גבוהה בה לומדים בקביעות בחורים ובוגרי צבא.

למרות הפינויים הרבים וההתנכלויות הלא מעטות הישיבה במקום פורחת יחד עם פעילי "חומש תחילה" המגיעים לבקר ולשמור. עם סיום הלימוד של מסכת "בבא בתרא" בישיבה התקיים במקום אירוע חגיגי בהשתתפות מעל מאה איש, מבוגרים וצעירים, שחגגו את סיום המסכת ואת ראש חודש אדר.

לאחר מעמד סיום המסכת ע"י תלמידי הישיבה התקיימה סעודת מצוה, שמחה וריקודים.

הישיבה, בראשות הרב אלישמע כהן, מושכת אליה לומדים ומבקרים רבים מכל רחבי הארץ וקבוצות רבות של רבנים ותלמידי ישיבה נוהגות להגיע לחומש ולהצטרף ליום לימודים במקום בו עמדו בתי הישוב. הנוכחות היהודית שחזרה לחומש מגיעה לכותרות פעמים רבות עקב הפינויים הרבים שהתקיימו במקום, אשר רבים מהם התקיימו בשבתות וחגים, כפי שנחשף בדיונים שנערכו בכנסת - פעמים רבות במכוון.

כזכור, לפני כחצי שנה סיירו בחומש ארבעה שרים מרכזיים: המשנה לראש בממשלה השר משה (בוגי) יעלון, שר הפנים אלי ישי, שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין ושר המדע דניאל הרשקוביץ. בסיורם צפו השרים מחומש לעבר מישור החוף והשרון והביעו את תמיכתם בהקמת הישוב מחדש.

יוסי דגן מ"חומש תחילה" אמר לאחר הסיור "כיום כשברור לכל בר דעת שהגירוש היה טעות נוראית, יש לתקן אותה ולהקים מחדש את הישובים שנעקרו בצפון השומרון. הישובים נשארו בשליטה מלאה של מדינת ישראל, כל התשתיות קיימות למעט הבתים, צה"ל וכוחות הבטחון משתמשים בשטח פעמים רבות לפעילות עקב השליטה האסטרטגית האדירה מהם. כל מה שנדרש זו החלטת ממשלה".