אורלב מזהיר
אורלב מזהיר

יו"ר סיעת הבית היהודי, חבר הכנסת זבולון אורלב הפנה לשר הבטחון ברק שאילתא בה כינה את רוואבי, העיר הפלשתינית החדשה ההולכת ומוקמת, בינתיים באין מפריע, "לעג לרש". אורלב דחה את הניסיון להגדיר את העיר ככזו המיועדת לצרכים הומאניטאריים פלשתיניים וציין: "העיר החדשה אינה מיועדת לפתר בעיות הומניטריות של הפלשתינים, ההפך, היא מיועדת לציבור האמיד. יזמיה הערביים של העיר החדשה הסבירו, שהעיר חשובה כדי לקדם הקמת מדינה פלשתינית", הזכיר אורלב.

השאילתא הוגשה לפי בקשה של תושב הישוב עטרת, אחד הישובים היהודיים שעלולים להיפגע מן העיר הפלשתינית החדשה בשל צמידותם לעיר זו המתוכננת להכיל מעל 40 אלף תושבים. 



בלשכתו של אורלב מציינים כי לפי שעה לא ידוע האם ראשי סיעות נוספות כבר החלו לפעול בעניין העיר הפלשתינית החדשה "שממנה עתידים להשקיף על תל-אביב". "גם השרים הלאומיים ככל הנראה טרם התעוררו לחיים בסוגיה חשובה זו", אומרים בלשכת אורלב. 



אורלב מוסיף ומציין כי סגן ראש הממשלה, השר סילבן שלום פועל נמרצות לקידום הקמת העיר למרות שהמשקיעים בפרויקט הינם מדינות ערביות עוינות לישראל, כך בהסתמך על אתר האינטרנט של העיר החדשה. "כמו כן, יוזמי העיר החדשה כבר דורשים לעצמם כביש גישה שייקרע מתוך איזור סי, האיזור הישראלי הנותן מרחב מחיה מאד צר, ליישובי יהודה ושומרון", אומר אורלב.



בשאילתא לשר ברק נכתב: "נודע לי שבסמוך ליישוב עטרת הממוקמת במטה בנימין נבנית בקצב מזורז עיר ערבית חדשה  בשם רוואבי שלטענת המתיישבים מסכנת את ביטחונם. רצוני לשאול: 1. האם אין משום לעג לריש שבעת הקפאת בניה ליהודית יש בניה מזורזת לערבים בהיקף כה ניכר? 2. האם הבעיה הביטחונית ידועה לכבוד השר? 3. מה בכוונת השר לעשות?"