הרמטכ"ל גבי אשכנזי נאם בטקס לזכר אסון המסוקים במעמד המשפחות השכולות ואמר יש לשמר את הערכים שבשמם לחמו, "לשמר את השקט השורר כיום בגבול הצפון אך גם להגיב ביד קשה ובלתי מתפשרת כלפי כל מי שינסה להפר את השקט הזה", אמר.

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר בטקס, "לפני 13 שנה, בערב חשוך וקר, התדפק הגורל האכזר על דלתות בית ישראל וחושך נפל על ביתן של 73 משפחות והפך את חייהן באחת על פיהן. הידיעה הטראגית הכתה בהלם מדינה שלמה. המסוקים שהתרסקו נחרטו מאז על לוח הזיכרון הלאומי. שבעים ושלוש משפחות הפכו, להוותנו, לחלק ממשפחה גדולה יותר, משפחת השכול. כל אחד מהחללים הותיר אחריו תהום בלתי ניתנת לגישור, תהום של כאב וצער, של געגועים אין סופיים וחיי משפחה שלא ישובו עוד לעולם, להיות כפי שהיו בעבר", אמר ברק.

"משפחות יקרות, יודע אני כי אין בעולם כולו מילים שיש בהן כדי להביא ולו מעט מזור ומרפא לכאבכם. מי שהלך לא ישוב עוד לעולם.  כראש הממשלה הוריתי לצה"ל לשוב ארצה מלבנון. נמצאים אנו בליבו של הצפון המוריק והפורח, בעיצומה של עונת התיירות. החיים שבו למסלולם וסימני השקט והלבלוב ניכרים בכל פינה. אני מוצא בכך ולו מעט נחמה, כי בניכם שנפלו במערכה על הגנת ישובי הצפון נחים בשלום על משכבם כשמטרתם הושגה במלואה. ישראל חזקה מתמיד ומרתיעה. אנו רוצים בשלום אך עוקבים אחר הנעשה בגבול. אנו מוכנים לכל אתגר אם יוצב בפנינו", הוסיף ברק.

"מדינת ישראל  שילמה מחיר דמים למען ביטחונה. זכרם ומורשתם של הנופלים, מלווה אותנו בכל מעשה. מחויבים אנו להבטיח את המשך השגשוג והצמיחה, של המפעל הציוני על מנת שמותם לא יהיה לשווא. זכרם של שבעים ושלושה חללי האסון חקוק על ליבותינו ועל לב ישראל לעולמי עד".