ח"כ מיכאל בן ארי
ח"כ מיכאל בן אריצילום: פלאש 90

מהומה בכנסת סביב המסע שהתקיים בראשית השבוע ליריחו. זאת כאשר חברי הכנסת מטעם השמאל התבטאו בביטויים חריפים כלפי חבר הכנסת בן ארי. סגן שר הביטחון, חבר הכנסת מתן וילנאי, חיזק את ידיו של חבר הכנסת מגלי והבה שהודיע כי בכוונתו להגיש תלונה נגד חבר הכנסת בן ארי לועדת האתיקה של הכנסת.



ההשתלחות החלה בדבריו של חבר הכנסת איתן כבל שהחליט לנקוט בדרכו של בן גוריון שכזכור העדיף שלא לנקוט בשמו של מנחם בגין והגדיר אותו כ"חבר הכנסת היושב ליד חבר הכנסת באדר". כך נהג גם חבר הכנסת כבל כשהקפיד להגיב לקריאות הביניים של חבר הכנסת בן ארי בפנייה ליו"ר הדיון, חבר הכנסת מקלב, ואמר שהחליט בינו לבין עצמו שלא לומר את שמו (של בן ארי) במהלך הדיון הזה.



הדברים לא מנעו מבן ארי להטיח בכבל כי לא הימין הוא שמסכן את הציבור אלא השמאל שהביא על הארץ את הסכם אוסלו והשכול והמוות שבעקבותיו.



לאחר דבריו של כבל עלה לבימת המליאה חבר הכנסת אילן גלאון שהשווה בין אנשי הימין לחיזבאללה וקבע כי מדובר ב"חיזבאללה יהודי בן בליעל. אנשים בני בליעל שזורעים מוות", כלשונו. הוא הוסיף והטיח לעבר בן ארי כי הוא ושאר ההולכים לבית הכנסת ביריחו פורצים חלון כאשר הדלת פתוחה כיוון שכך היא דרכם לפרוץ ולעורר מהומות ולזרוע הרס.



לאחר דברים אלה עלה סגן שר הביטחון מתן וילנאי שכאמור עודד את חבר הכנסת והבה בהחלטתו להגיש תלונה נגד ח"כ בן ארי בועדת האתיקה, וקבע כי ראוי לקבוע בחוק ענישה לחברי כנסת הפועלים בניגוד להנחיות צה"ל.



לאחר דבריו אלה של וילנאי נשא חבר הכנסת בן סימון (עבודה) דברים קצרים ובהם הגדיר את בן ארי כמשוגע, וכדי "להרגיע" את חבר הכנסת גילאון אמר בלעג שיש לקבל את נוכחותו של בן ארי בכנסת כחיסכון במיטת אשפוז נפשי. בהמשך דבריו שב והגדיר בן סימון את בן ארי בדרכים שונות כלוקה בנפשו.



לאחר דברים אלה עלה חבר הכנסת בן ארי עצמו לנאום והטיח בתוקפיו את האשמותיו כלפי השמאל כמי שעורר את הטרור הפלשתיני בהסכמיו. הוא הזכיר את השתיקה הציבורית סביב אלימות השמאל בבילעין ואת השתיקה הציבורית מול כשלון הסכמי שיתוף הפעולה עם הרש"פ, הסכמים אותם קידם השמאל.



בהמשך הדברים עלה השר לנדאו לנאום ובדבריו התמקד בהתבטאותו הבוטה של חבר הכנסת גילאון ודרש ממנו לבחור במילים מהוגנות יותר גם כאשר המחלוקת בין הצדדים בישראל קשה ומורכבת.