בעקבות גל מעשי הרצח והתעללויות המיניות לאחרונה בקרב בני הנוער בישראל, מזהיר, ראש ישיבת ההסדר בפ"ת, הרב יובל שרלו, כי בני הנוער בארץ הולכים לאיבוד, כלשונו. "הטכנולוגיה והאינטרנט השתלטו על חיינו, פתאום הכול מותר, האווירה המתירנית והליברלית פשטה אצל בני הנוער ואפילו אצל ילדים, הגורמים שאמורים לאזן, כמו ההורים או מערכות החינוך פשוט כאילו לא קיימים".

הוא מבהיר כי בדור הזה - כשבני הנוער מגיעים לגיל ההתבגרות הם עלולים להידרדר למעשים חמורים ביותר, "כשבני הנוער מגיעים לתקופה של שאלות זהות, הם נתקלים בשאלות עמוקות ואם אין מענה, אז הדרך לאלימות קצרה. כמו שבני הנוער מחפשים כל הזמן דברים להתנסות בהם, כמו סמים, הם גם רוצים להתנסות בחוויות מיניות ובאלימות, כיום בעידן שלנו הם מחפשים פתרונות קלים כמו רצח או קשר מיני על ידי אונס".

"אסור לחשוב שמדובר בבעיה של חילונים בלבד", מדגיש הרב שרלו, "אני רואה בהם כילדים שלי, אסור לנו לשבת על זרי דפנה כי כולם ילדינו".

הרב משוכנע כי אין פתרון מיידי למצב, "אי אפשר לפתור את זה בזבנג וגמרנו, זו פעולה שיטתית וארוכה, צריך להביא לאיזון בין החופש מצד אחד למגבילים והחסמים מצד שני, יש פה שאלה של ערכים ומשמעת בבתי הספר, צריך גם לעודד חסימות בתחומי האינטרנט. צריך לעשות פה מהפכה, כי הלכנו רחוק מדאי בערכים של חופש ופתיחות".

לדבריו גם לתקשורת יש חלק משמעותי בבעיה, "השיח התרבותי והשיח בתקשורת חייבים להשתנות, אנחנו מוצאים אלימות רבה בתכנים הבידוריים, הילדים נחשפים לאלימות ומיניות, הפרסומות גם הן רצופות בזה, התקשורת מחפשת כל הזמן את האנרגיות הצהובות והמבוגרים והילדים נחשפים לזה, צריך לזכור שהתקשורת היא רק אבר מהגוף כולו, כי אם הצרכנים לא היו צורכים - התקשורת לא הייתה מפרסמת כי זה לא היה רווחי".

הרב מקווה שהחברה בישראל תתעשת "לפני שיבוא משבר גדול". הוא מוסיף "אני מקווה שהתהליכים האלה יקרו בטוב, כי אם לא, זה עלול לבוא ברע, אנחנו עלולים לחוות משבר קשה, כמו לדוגמא, שיבוא מישהו מהצד השני, שיקים בארץ קבוצה או תנועה של אנשים שתדרוש איש חזק, פאשיסט שישלוט בעם ביד קשה ללא זכויות אדם, כמו שקרה במקומות רבים בעיתות משבר, מנהיג חזק שירצה להתמודד עם כל הבעיות בכוח האיגרוף חלק מהבעיות הוא יצליח לפתור וחלק לא".