יוסי בן אהרון
יוסי בן אהרוןהמכללה למדינאות יהודית ולחשיבה אסטרטגית

הפרסומים אודות דבריו של נשיא המדינה שמעון פרס שהוא עדיין בטוח בנכונותו של נתניהו לתהליך השלום אך הוא חייב לצרף את קדימה לקואליציה כי כרגע הוא כבול בידי הימין, מקוממים רבים. 

מנכ"ל משרד רוה"מ לשעבר יוסי בן אהרון אומר בראיון לערוץ 7 כי ראש הממשלה חייב לקרוא מייד את נשיא המדינה לסדר, "לשמעון פרס יש טבע מושרש, ולא לחינם הוא הוגדר כחתרן בלתי נלאה הוא לא יכול בלי לחתור. אבל כנשיא הייתי מצפה ממנו לשמור על כבוד המשרה ולעסוק בנושאים לאומיים כלליים"

בן אהרון סבור שכל הנושאים שקשורים לתהליך השלום הם באחריות הבלעדית של הממשלה וראש הממשלה צריך להעמיד את פרס במקום. הוא משוכנע שפרס עלול לגרום עוד לנזקים רבים, "הוא לא יודע עם מי יש לו עסק, אני עבדתי עם שמיר בזמן הרוטציה, ושמיר סבל לא מעט מחתרנותו של פרס".  בן אהרון מציין כי כשפרס מסתובב בעולם ומדבר בשם מדינת ישראל הוא לא משרת אותנו אלא מזיק לנו כי כולם חושבים שיש במדינת ישראל שני מנהיגים.  

בן אהרון מתייחס גם לפרסומים על מגעים לקיום פסגה בין פרס לאבו מאזן ברומא, וכל זאת מאחורי גבו של נתניהו וללא כל תיאום עם לשכתו.

דבר קיום הפסגה פורסם בעיתון האיטלקי היומי הנפוץ "קוריירה דה לה סרה" ומי שעומד מאחורי קיום הפסגה זה מנכ"ל מרכז פרס לשלום, אורי סביר, מקורבו של פרס, ששימש כמנכ"ל משרד החוץ כאשר זה שימש כשר. בן אהרון סבור שזו עוד דוגמא לחתרנות, "מרכז פרס לשלום זה מרכז פרס לחתרנות לאומית, זה פוגע באינטרסים של המדינה, כי הוא יוצר רושם כאילו יש שני ראשים למדינה ושהממשלה לא יודעת לתפקד".