התנהגות בוטה בבחירות לאגודת הסטודנטים
התנהגות בוטה בבחירות לאגודת הסטודנטים

מרטין ואן קרוולד, פרופסור להיסטוריה צבאית באוניברסיטה העברית בירושלים, אומר בראיון עיתונאי שקטעים ממנו פורסמו לא מכבר ע"י IAP, כי ישראל רואה באירופה יעד לתקיפה גרעינית אם היא תימצא בסכנה של חורבן. "ברשותנו [ישראל] מאות ראשי נפץ גרעיניים וטילים שניתן לשגרם למטרות שונות, יתכן אפילו לעבר רומא. רוב ערי הבירה האירופאיות הן מטרות לחיל האוויר שלנו... הכוחות המזוינים שלנו אינם במקום ב-13 בעוצמתם בעולם, אלא במקום השני או השלישי. יש לנו יכולת להרוס את העולם יחד איתנו. ואני יכול להבטיח לך שזה יקרה לפני שישראל תיהרס", אמר.

בהקשר הפלסטיני אמר ואן קרוולד, כי ישראל נוקטת באסטרטגיה של "גירוש קולקטיבי" של העם הפלסטיני. לדבריו, "כל הפלסטינים צריכים להיות מגורשים. האנשים אשר חותרים להשיג זאת (ממשלת ישראל) מחכים לאדם הנכון ולעת הנכונה. לפני שנתיים, רק 7 או 8 אחוזים מהישראלים החזיקו בדיעה שזה יהיה הפתרון הטוב ביותר, ולפני חודשיים 33% תמכו בכך, ועתה לפי סקר של גאלופ המספר הוא 44%". הוא טען שראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, רצה באמת ובתמים לגרש פלסטינים. כשנשאל אם הוא מוטרד מכך שישראל הופכת להיות מדינה פושעת אם הוא תבצע גירוש של העם הפלסטיני, אמר  שישראל לא אכפת לה אם תהיה מדינה פושעת, וציטט את שר הביטחון לשעבר, משה דיין, לפיו ישראל חייבת לנהוג כמו כלב משוגע שתהיה מספיק מסוכנת מכדי שמישהו יציק לה.

בעימות עם ההיסטוריון מאיר פעיל בשנת 2002 הביע פרופ' ואן קרוולד תמיכה בקו מדיני וצבאי נוקשה מול הפלסטינים ובהקמת חומה שתיצור הפרדה. "בפועל חומה תמיד עובדת. זה עבד 50 שנה בקוריאה. בברלין זה עבד, בקפריסין, וזה עובד בלבנון ובעזה. הגדרות בהן הם מוקפים מאפשרת להם לייצר פיגוע רק בתוך הרצועה. אם יהיה ירי מתוכנן מצד הפלסטינים יהיה על ישראל להגיב על כל מרגמה ב-100 טילי תותחים. אפשר למחוק את הגדה בלי שום בעיה".