הרב יעקב אריאל
הרב יעקב אריאליחצ

רבה הראשי של העיר רמת גן, הרב יעקב אריאל, יוצא בתוקף כנגד ארגון קולך, אשר קיים כינוס ממנו יצאה קריאת מחאה כנגד "מגיפת ההפרדה" כהגדרתם, בין נשים לגברים ברשות הרבים.

הרב מיצר על כך שארגונים כמו קולך מקיימים את הכנסים שלהם בלי להתייעץ עם רבנים במגזר, "אני לא אתייחס לקולך או לכנס, זה גם הרי לא עניין שהתחדש כיום, אלה נושאים שעולים כבר שנים רבות, מאז המהפכה החברתית ששינתה את העולם כולו, עושים כנסים כאלה בלי לשאול רבנים, יש לנו הרבה תלמידי חכמים, ולא שמעתי שהיו אנשים ברמה שהן התייעצו איתם".

לדבריו, העולם עבר שינויים רבים ואין ספק שהאישה כיום מעורבת מאוד בכל התחומים, "אין ספק שהעולם השתנה בתכלית השינוי, המהפכה התעשייתית חברתית ופוליטית גרמה לכך שהאישה היום אינה במקום שהיא הייתה בעבר. בתקופת הרמב"ם האישה הייתה יוצאת רק פעמים בחודש מהבית, היום המצב השתנה ולאישה אין מה לעשות בבית כל היום, והצורך מחייב את האישה לצאת וזה קיים גם אצל החרדים. כיום יש בבית הרבה אמצעים טכנולוגיים ששחררו את הנשים, כמו מכונת כביסה וטיטולים, מצד שני צרכי הכלכלה חייבו את האישה לרמת השכלה גדולה יותר, אבל צריך לזכור שלמרות כל זאת ההלכה לא השתנתה".

הרב אריאל קובע ששילוב הנשים כיום הוא עובדה שהיא בהחלט חלק מתהליך רוחני, "אנחנו לא רוצים להחזיר את הגלגל אחורנית ולהחזיר את האישה לסירים ולחוט ולמחט, הקידמה הטכנולוגית היא חלק מתכנית אלוקית, הרבי מלובביץ כתב שהשינוי הזה מוכיח שהעולם קרוב לגאולה שאז יהיה שוויון גדול יותר בין הנשים לגברים, ואנחנו רואים שהנשים בחב"ד מעורבות גם בהפצת החסידות. החפץ חיים כתב בליקוטי הלכות שהנשים חייבות ללמוד תורה, כי כיום האישה לא בהכרח מקבלת את כל המסורת מההורים. השכלת הנשים מחייבת אותן גם בהשכלה תורנית, לא יכול להיות שתהיה אישה רופאה שלא תדע לקרוא פסק הלכה של הציץ אליעזר, עובדת סוציאלית צריכה לדעת מה אומרת התורה על נושאים סוציאליים".

הרב אריאל קובע שלמרות המעורבות של הנשים והברכה שיש בכך יש דברים שלילים רבים שקרו לנשים בעידן המודרני, "לעומת האורות יש גם צללים. החיים המודרניים יצרו מתירנות פריצות וחשפנות, האישה היא אובייקט במכירות ובפרסומות, הספרות והאינטרנט הפרוץ הרי מלאים בזה".