יקב פסגות - על צלע הר בבנימין

יקב פסגות הינו יקב בוטיק אשר הוקם לפני 6 שנים ע"י יעקב ונעמה ברג, היקב מתמקד בעשייה של יינות איכותיים מן השורה הראשונה, היקב  שוכן על צלע הר במרומי נחלת בנימין צפונית לירושלים.

יקב פסגות החל את דרכו כיקב גרא'ז וייצר בשנתו הראשונה כ- 4000 בקבוקים. כיום מייצר היקב כ- 80,000 בקבוקים בשנה ,כשחלק ניכר מן היינות מופנה ליצוא, בין המדינות שאליהן מייצא היקב : ארה"ב, קנדה, דרום אמריקה, אוסטרליה, צרפת ואנגליה.

לאחרונה חנך "יקב פסגות " מרכז מבקרים יפיפה הצופה לנוף מרהיב. מרכז המבקרים של היקב צופה אל עבר הרי אדום שבמזרח ואל ירושלים מדרום. אזור זה היה משופע בכרמים וביקבים בעת העתיקה ששרידיהם קיימים עד היום. היינות המשובחים ביותר מתיישנים במערה עתיקה מימי בית שני הנמצאת בלב כרמי היקב.

כרמי היין של היקב נטועים על טרסות גיר עתיקות בגובה 900 מטר מעל פני הים בצפון הרי ירושלים. הגפנים הגדלות בכרם ייחודי זה נטועות בתוך סלע בו נקדחו חורים עבור כל שתיל ושתיל. שורשי הגפן החודרים אל תוך הסלע כמעט ואינם מושקים ובכך משפיעים על איכות הענבים הנדירה ועל המורכבות הייחודית של יינות היקב.

הבציר כולו ידני ומתבצע בשעות הבוקר המוקדמות והטיפול ביין נעשה בעזרת מכשיר איכותי מו השורה הראשונה , תוך שמירה קפדנית על איכות היין. קו היינות של יקב פסגות כולל את: פסגות אדום , פסגות קברנה סוביניון, פסגות מרלו, פסגות קברנה פראנק, פסגות פרת, פסגות קברנה סוביניון מכרם יחידני, וויונייה.  

סיורים יתקיימו במהלך חול המועד פסח החל מ- יום רביעי – 31/3 ועד יום שישי ה – 2/4 בין השעות : 10:30-16:30 . 

כרטיס כניסה לאדם – 10 שקלים

כרטיס כניסה+ טעימת יין – 18 שקלים

כרטיס כניסה משפחתי +טעימת יין למבוגרים – 50 שקלים.