ערבים אבנים
ערבים אבנים

צה"ל יבחן שימוש בכדורי צבע ובכלבי תקיפה, בזמן עימות אלים עם מפירי סדר פלשתינים ביהודה ושומרון. זאת כחלק מלקחי האירועים בתחילת השבוע, במהלכם נהרגו 4 פלשתינים. המהלך מחייב אישור היועץ המשפטי באוגדת איו"ש.

כתבנו מציין כי כחלק ממסקנות תחקיר האירוע בעראק בורין בשבת שעברה, בו נהרגו שני פלשתינים, הציע מפקד חטמ"ר שומרון, אל"ם איציק בר, להכניס לשימוש אמל"ח נוסף שיגביר את האפקטיביות המבצעית של הכוחות מול הפרות סדר דומות בעתיד.

מהממצאים שגובשו עולה כי לפחות אחד מההרוגים הפלסטינים נפגע מאש חיה, ולא ברור בשלב זה מה מקור הירי. הפצ"ר הורה על חקירת מצ"ח של האירוע.

לאחר התקרית הקימו במינהל האזרחי ובמינהלת התיאום והקישור (מת"ק) בשכם ועדה רפואית משותפת לרופאים צבאיים ולרופאים פלסטינים, כולל מומחים בתחום הפתולוגי. לדברי ראש מת"ק שומרון, סא"ל פארס עטילה.

בחטמ"ר שומרון מציינים כי הלוחמים בשטח מושפעים מאירוע הדקירה בצומת תפוח בחודש שעבר. "דרישת הדריכות מהחיילים בעקבות פיגוע הדקירה בתפוח עלתה, אחרי שכולם הפנימו את הלקח שגם סיטואציה תמימה יכולה להפוך לפיגוע טרור", אמר קצין בחטיבה. "קשה להתווכח עם תחושת סכנה שמרגיש מפקד שנמצא בשטח".