הפצוע הערב
הפצוע הערבמועצה אזורית שומרון

תושב יצהר שנפצע אמש (חמישי) בראשו מיידוי אבנים מתאושש הבוקר מהניתוח אותו עבר בהצלחה. מכוניתו של הפצוע נרגמה אמש באבנים שידו ערבים סמוך לישוב יצהר בשומרון. הוא נפצע בראשו האורח בינוני, איבד דם ופונה בהכרה מעורפלת ע"י ניידת טיפול נמרץ צבאי לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

הפצוע ישב במושב האחורי של הרכב עם שניים מילדיו ועם הגיעו לבית החולים התברר כי מצבו קשה יותר משחשבו תחילה והוחלט להכניסו לחדר הניתוח, ככל הנראה, בשל שבר בגולגולת.
 
תושבי יצהר שבשומרון עורכים הבוקר (שישי) תהלוכת מחאה רגלית ורכובה בכפר חווארה במחאה על יידוי האבנים אמש מהם נפצע תושב היישוב באורח קשה.

התהלוכה תצא בשעה 11:30 מצומת יצהר הגדולה. התושבים מזכירים כי "תושב יצהר שנפצע אמש בחווארה הוא כבר הפצוע השני מאבנים בחג הפסח שיודו בכפר, והמשך ישיר של כל אווירת ההפקרות המשתוללת בתקופה האחרונה בכבישי יו"ש".



לדבריהם, נוצר מצב של פקקי תנועה כבדים בחווארה, ויהודי האיזור, עשויים לעמוד בכפר דקות ארוכות ובכך חייהם בסכנה. כעת מדובר "רק" באבנים, אך ניתן להבין בקלות כי עלולים להיווצר גם מצבים מסוכנים הרבה יותר".



מהמועצה אזורית שומרון נמסר כי מאז פתיחת מחסום חוארה לתנועה ערבית חופשית משכם, הפך ציר חווארה באחת לציר פקוק עם עומסי תנועה רבים. המחבלים ניצלו עומס תנועה שנוצר הערב לאורך הציר ובנקודה מסויימת זרקו אבנים וסלעים משני הכיוונים אל הרכב. 

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, קרא הבוקר "לסגור מיד את מחסום חווארה. מחסום חווארה הפתוח הוא פרצה קוראת לגנב. יום יום מוברחים דרכו אמצעי לחימה וציר חווארה הפך לציר פקוק שיום יום מתרחשים עליו אירועי ידויי אבנים, סלעים ובקבוקי תבערה. צריך להודות לקדוש ברוך הוא על השיפור במצב הפצוע וכולנו מייחלים להחלמתו המהירה והשלמה בקרוב. צה"ל פועל נגד הטרור יום ולילה, גם באזור חווארה, אך בגלל שיקולים פוליטיים לחלוטין של הדרג המדיני הוא נאלץ לפעול לעיתים עם יד קשורה לאחור. לא ייתכן שבאותו מקום יהודים נפצעים פעם אחרפעם. אבנים יכולות להרוג חלילה".