כלי התקשורת בישראל מכבדים לעת עתה את צו איסור הפרסום של הפרשה הביטחונית החסויה שפורמה בחו"ל, עיתונאים רבים שואלים את עצמם האם זה נכון והוגן למנוע את המידע מאזרחי ישראל כשבעצם רוב המידע מתפרסם ברשת האינטרנט ובעיתונים מעבר לים.

אריה אבנרי לשעבר חבר נשיאות מועצת העיתונות וכיום יו"ר הנהלת עמותת אומ"ץ, אומר בראיון לערוץ 7 כי נוצר מצב מגוחך, כלשונו, "אני אמנם חסיד של הסתרת מידע, אבל נוצר מצב מגוחך שמידע שנפסל לפרסום מופיע באינטרנט וברשתות זרות, או אפילו מתפרסם בצורות מתוחכמות ומתחכמות גם בכלי תקשורת בארץ. בנוסף יש בארץ תופעה שבה כתבים מקומיים מעבירים את המידע לכתבים זרים והם מפרסמים את זה שם, אבל האזרחים כאן יכולים לקרוא את מה שמתפרסם מעבר לים, אז מה הטעם לצנזר את המידע שכבר ממילא מפורסם".

לדבריו יש למצוא את דרך הביניים כך שביטחון המדינה לא ייפגע, "חייבים למצוא את הדרך כך שביטחון המדינה לא ייפגע. ייתכן שצו איסור הפרסום נובע מכך שמערכת הביטחון רוצה לדעת אם יש מעורבים נוספים בפרשה, מה שברור זה שעצם ההתעקשות של ראש השב"כ, אבי דיסקין, לעכב את ביטול צו איסור הפרסום מעוררת שאלות נוקבות, אבל זה כבר מתחיל להיות מגוחך".

אבנרי מגלה כי בימים אלה יש עוד מספר פרשות חסויות שעלולות לעורר סערה רבתי, "יש פרשות נוספות וכבר שמענו רמזים ורמזי רמזים על אישיות בכירה שעומדת להיאסר".

הוא מיצר על  כך שבפרשת אולמרט הוגש בסופו של דבר כתב אישום צמחוני למדי, "מזוז נהג בפחדנות כי הוא פחד להפיל את הממשלה ובסוף הגיש כתב אישום צמחוני, אין שם אפילו  סעיף אחד של בקשת שוחד, ואני מצטער שלא הגשנו עתירה בעניין, בנתיים אולמרט ממשיך לחגוג".