לאחר ההכפשות בתקשורת, קצת נחת לתושבי יצהר: יקב "הררי קדם" ביצהר זכה בשלוש מדליות בתחרות היוקרתית "אשכול הזהב".

בקטגוריות המשמעותיות והפופולאריות ביותר בתחרות, קטגוריות יקבי הבוטיק - בהן התחרו כמחצית מהיקבים המתחרים - בלטו היקבים בשומרון ובבנימין שזכו ב- 7 מדליות, 50% מהמדליות.

הכוכב של הערב היה יקב "הררי קדם" מיצהר, שזכה בשלוש מדליות: שתי מדליות זהב ומלדיית כסף. כשעלה לבמה בעל היקב, אריאל בן שטרית, על מנת לקבל את מדליות הזהב ונתבקש לומר את "נאום הזכיה המסורתי" אמר למאות המשתתפים, המומחים, התיירים והעיתונאים כי הזכיה במדליות היא בזכות העובדה שהענבים ששימשו לייצור היין גדלים בנחלת יוסף הצדיק בשומרון וכן בשל העובדה ששמר בכרם שמיטה כפשוטה.

בן שטרית הדהים את קהל המאות בסיפור על  היינות הזוכים, שנעשו מענבי בציר שנת תשס"ז, 2007, השנה השישית שלפני השמיטה: לקראת שנת השמיטה התלבט אריאל רבות מה לעשות עם עבודות הכרם. אריאל החליט כי לא יחפש פתרונות הלכתיים ו"יפקיר את הכרם", כפשוטו של מקרא, זאת למרות למרות אזהרותיו של המדריך החקלאי, כי ללא זמירה קיים חשש שהגפנים יקרסו לחלוטין.

התוצאה הפתיעה לא רק את המדריך אלא גם את אריאל עצמו: כמות הפרי שהכרם הניבה בשנה הזו, השנה השישית שלפני השמיטה, הייתה פי שלושה מהמקובל -  "ממש התגשמות דברי התורה שהאדמה תיתן את השישית, השביעית והשמינית" – כדברי בן שטרית.

העובדה המדהימה הנוספת היתה כי למרות שמקובל שההצלחה של הענבים נמדדת בדרך כלל או באיכות הענבים או בכמותם, בבציר המדובר היתה גם כמות של פי שלושה וגם האיכות היתה ייחודית ביותר, כפי שמעידות שלושת המדליות.



יקב "ההרי קדם" ביצהר הוא אחד היקבים בייחודיים בארץ בכך שגם הכרם וגם היקב הינם אורגניים. כמו גן כל העבודות בכרם וביקב נעשות בעבודה עברית. בשנים האחרונות החלה התעוררות גדולה בגידול ענבי יין בהרי השומרון ובבנימין ובהקמת יקבי בוטיק בשומרון ובבנימין. הגובה, האקלים, טיב האדמה והמשקעים יוצרים יין בטיב שמתחיל לבסס את עצמו כיין הטוב בישראל, אף יותר מיינות רמת הגולן.

בשומרון בלבד פועלים שישה יקבי בוטיק: יקב טורא ברחלים, יקב הר ברכה בישוב הר ברכה, יקב הררי קדם ביצהר – כאמור אחד היקבים האורגניים היחידים בארץ, יקב "ארנון" בגבעות איתמר, יקב בוטיק" גת שומרון" בקרני שומרון ויקב בוטיק נוסף המתרכז ביין ליצוא בישוב שערי תקוה.



ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, בירך את בעל היקב אריאל בן שטרית על זכייתו במדליות, "אני מברך את החקלאים והיזמים המשקיעים מכספם ובמפריחים את השומרון באהבה, והאדמה מחזירה להם אהבה. המדליות והפרסים של יינות השומרון הם התשובה הניצחת להכפשות ולהשמצות כנגד השומרון. בימי אבותנו היה השומרון חבל הארץ המשובח ביותר ליין, וכפי שאמר הנביא 'עוד תטעי כרמים בהרי שומרון' - אנו שמחים ליצור מחדש את רנסאנס היין של ישראל בשומרון".