אי שם בצפון הארץ יושב לו אזור מושלם לטיול רטוב. גם אם קצת חם (לא עכשיו. בקיץ כמובן) בעמק בית שאן (שעכשיו נקרא עמק המעיינות) הנה מגיעה הסיבה המושלמת לטיול משפחתי באחד האזורים היפים והירוקים במדינה. תוכלו למצוא כאן הרבה מורשת והיסטוריה ארצישראלית, ו.. כמובן להגשים את חלומו של כל מטייל, להגיע במהלך הטיול אל מעיין קטן וצלול, ולטבול את גופו במים הצוננים. אחד המקומות שיכול להגשים לכם את החלום  הזה הוא עמק המעיינות. מעיינות רבים זורמים שם במשך כל השנה, חלקם מלאים במים טובים וצלולים ואחרים במים מעט מליחים, האחרונים הם מים שמתנקזים מהרי הגלבוע. במשך שנים הם מחלחלים, ובתום התהליך אנו מוציאים מים חיים שופעים מעיינות בעמק . ממעוף הציפור נראה  המקום כגן עדן של מים, מעיינות כחולים, מאגרים או בריכות דגים. חלק מהמקומות כלואים בתוך אתרים לאומיים, אחרים מוכרים רק ליודעי סוד. עמק המעיינות עשיר באתרי נוף וטבע, במעיינות ובאתרים ארכיאולוגיים ובמאגרי מים. באזור 18 שמורות טבע  ודרכו עוברים כמיליון דורסים ומאות אלפי חסידות ושקנאים, בדרכם מאירופה ואסיה לעבר אפריקה בתקופת הסתיו ובחזרה באביב וזו סיבה בהחלט טובה  לפקוד את המקום.

ומעבר לכל אלו מבחר אפשרויות ומקומות אוכל כשרים באווירה המיוחדת של העמק.

מוזה:

מסעדה כפרית-חלבית כשרה ואיכותית המשקיפה אל נוף מרהיב ויפהפה של בריכות, מפלים ומעיינות צלולים בלב הגן הלאומי 'גן השלושה' (הסחנה). במסעדה מטבח חלבי יצירתי של השף עמית וייצמן המבוסס על חומרי גלם טריים ואיכותיים וכולל מאפים, פוקצ'ות ופסטות מאפה ידיו, דגים טריים מבריכות ניר דוד כולל דג הבית של המסעדה - האדמונית, סלטים וקינוחים נפלאים ומקוריים.

אחרי ששילמנו ביקשנו גם מתכון מדגי הבריכה הגדלים בניר דוד.

מתכון דג אדמונית- מסעדת "מוזה":

הדג גדל בבריכות הדגים שבקיבוץ ניר דוד

250 גר' פילה אדמונית

200 גר' תפו"א פריזיאן (תפו"א קטנים)

רוטב עשבי תיבול: 5 שיני שום, טימין, רוזמרין, נענע, מיץ לימון, יין לבן, מלח ופלפל שחור גרוס, שמן זית , פטרוזיליה- לטחון הכול במעבד מזון.

אופן ההכנה:

לצלות את הדג על פלנצ'ה (מחבת חשמלית) משומנת היטב, לפזר על הדג מלח ופלפל שחור גרוס. למרוח את עשבי התיבול על חלקו העליון של הדג ולהעביר לתנור גריל בחום 250 מעלות על תבנית משומנת למשך 4 דקות.

את תפוחי האדמה לרכך בסיר עם מים, להוציא מהמים, להוסיף פרוסות שום, רוזמרין טימין, מלח גס, פלפל שחור גרוס ושמן זית. מכניסים לצלייה בתנור למשך 5 דקות.

להגיש ביחד עם הדג.

לפרטים נוספים - טלפון: 04-6060697, www.nirtours.co.il

אגדת לחם:

מאפיה ייחודית בגשר הישנה ובה תנור לבני שמוט מקורי העומד במקום שנות דור. ניחוחות וטעמים של לחמים כפריים מיוחדים ומגוון מאפים עשיר בצד מוצרי משק מן הסביבה: שמן זית, דבש, זיתים, סילאן ותמרים. סדנאות אפיה חווייתיות וארוחות חלביות עשירות בהזמנה ובתיאום מראש.

לפרטים והזמנות: 04-6752685, 04-6753336, www.naharaym.co.il



אצל שרה- אוכל כורדי ביתי:

בביתה של שרה כהן במושב רחוב מציעה שרה אוכל כורדי ביתי, טרי וטעים, ומשיחת רעים נעימה ואישית. מגוון עשיר של סלטים, מאכלים אותנטיים ולחם כורדי, הכול מעשה ידיה של שרה- מומלץ ביותר, חוויה בטעם של פעם.. ניתן להזמין מקומות לאירוח ביתי אצל שרה, שירות קייטרינג או תבשילים בודדים לאירועים ולמשפחה.

לפרטים והזמנות, שרה: 04-6588551, 050-7315478.

חיוך מתוק:

הקונדיטוריה של נוגה בקיבוץ ניר דוד עם מבחר גדול של עוגות, עוגיות, מאפים מתוקים ומלוחים, עוגות לימי הולדת ואירועים מיוחדים או פשוט להתפנק על כוס קפה ומאפה לדרך. ניתן להזמין סלי פיקניק עם תוצרת מקומית.

לפרטים והזמנות, נגה : 04-6488458, 050-7933058.

מיזם התיירות השלווה מרכז תחת קורת גג אחת עשרות אתרי תיירות, לינה, תרבות, מזון, פנאי, טיולים ואומנות ומאפשר למבקרים לקחת חלק פעיל בתרבות החיים בעמק, להיפגש עם התושבים על מגוון עיסוקיהם ואומנותם ולחוות בצורה נינוחה את ההיסטוריה, הטבע והחקלאות הייחודיים המאפיינים את עמק המעיינות.

והיכן לנים?

ב"גן בעדן" אירוח  בקיבוץ טירת צבי. 27 יחידות נופש כפרי. בדירות תמצאו חדרים גדולים, מעוצבים ומאובזרים. האירוח בגן בעדן מתאים לזוגות ומשפחות. האתר מוקף בכרי דשא, פינות ישיבה מוצלות ופינות ברביקיו.

והכי חשוב - מתאים במיוחד לציבור הדתי. פרטים: 04-6078884



מידע נוסף על המועצה, היישובים והאטרקציות התיירותיות באתר: www.maianot.co.il