מעצר ביצהר
מעצר ביצהרצילום כל התמונות: מעיין עייש

כוחות גדולים של משטרה הגיעו הבוקר לישוב יצהר בשומרון בעקבות דיווח על בית חדש שנבנה בניגוד לצווי ההקפאה. תושבים חסמו בגופם את הכוחות ולדבריהם המשטרה נוקטת באלימות רבה נגדם.

בישוב יצהר מדגישים כי מדובר בבית חוקי ומאושר, "שוב מוכח כי יצהר היא סמרטוט אדום בעיני שונאי ההתיישבות כולה בשל היותה נושאת דגל ההתיישבות בגאון". הנהגת הישוב דורשת מהמשטרה לחדול מההשתוללות האלימה והנקמנית, כלשונה.

תושבי יצהר טענו השבוע כי המשטרה "מענישה" אותם על ידי מתן דוחות לכלי רכב בכניסה ליישוב. אחת התושבות סיפרה לערוץ 7 כי ביומיים האחרונים עמדה ניידת בכניסה ליישוב והשוטרים נתנו דו"ח כמעט לכל תושב שיצא מהיישוב, "גם אם אין כל בעיה ברכב או בנהג, השוטרים מוצאים סיבה לתת דו"ח", היא מדגישה.

לדבריה, "מתן הדוחות הוא נקמה על מה שהתרחש ביישוב ביום העצמאות האחרון, "כל פעם שיש איזו שהוא עימות של תושבי יצהר עם המשטרה, הם פשוט מענישים אותנו".

ערוץ 10 שידר אמש במהדורת החדשות צילומי וידאו מטעם ארגון השמאל הקיצוני "בצלם" בהם נראים תושבים מיצהר פותחים באש לעבר מפגינים פלסטינים שהתפרעו בסמוך לישוב. ע"פ דיווח הערוץ, מפגיני השמאל לא היו חמושים וחיילי צה"ל לא התערבו בנעשה.

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "במהלך הפרת סדר ביצעה כיתת הכוננות של הישוב ירי הרתעתי לאוויר. בעקבות האירוע הגיש מפקד כוח צה"ל שנכח באירוע תלונה למשטרת ישראל אשר בעקבותיה נפתחה חקירה בנושא. מעבר להגשת התלונה למשטרת ישראל, נערך תחקיר מקיף בחטיבת שומרון שהתמקד בלקחים המבצעיים".