הרס בשבי שומרון - וידאו

פקחי המנהל האזרחי הגיעו הבוקר (שני) לישוב שבי שומרון בליווי שוטרי יס"מ רבים, במטרה לפרק את האשקוביות שהורדו מהישוב חומש והוצבו בסמוך לישיבה במקום. על פי דיווחים מהמקום, הופל רב הישוב וראש הישיבה, הרב יהושע שמידט.

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר כי "מדובר ברשעות, איוולת ועוולה שלא-תכופר. מדובר בקבלן שעם תחילת ההקפאה, ביקרו במקום פקחים שאישרו את המשך הבניה. לאחר כשלושה חודשים, לאחר שהסתיימה בניית שלדי הבתים, הגיעו פקחים בשנית והורו על הפסקת הבניה. הקבלן אכן הפסיק, והגיש שני עררים- שטרם קיבלו תשובה בעניינם. אנו בוחנים כעת תביעת פיצויים אישית מהאחראים", הוסיף מסיקה.

בוועד מתיישבי שומרון הסבירו כי הבתים נבנו על פי חוק, "לפני מספר חודשים הוצאו כנגדם צוים אך התושבים עתרו והעניין הוקפא ונמצא בערעור. למרות זאת הכוחות נוקטים באלימות קשה, מסרבים להקשיב לדברי התושבים שהעניין בערעור. גם הרב יהושע שמידט, רב הישוב, אשר פנה אליהם בבבקשה לחדול הוכה על ידיהם". ועד מתיישבי השומרון הבהיר כי "מדובר בפעילות עבריינית לכל דבר הנעשית תוך צפצוף על החוק".

תנועת רגבים גינתה את אכיפת החוק הסלקטיבית המתבצעת ברחבי יהודה ושומרון, "מאות וילות בלתי חוקיות של ערבים נבנות ממש ברגעים אלה במרחב שבסמוך לישוב שבי שומרון, בצידי הדרכים ובכל מקום.אולם בעוד מערכת אכיפת החוק אוכפת את החוק כנגד יהודים ב-100 אחוז הרי שכלפי בניית ערבים בלתי חוקית יש אפס אחוזי אכיפה", טוענים ברגבים.

הכוחות הרבים בשבי שומרון: (צילום: ועד מתיישבי שומרון)

בשבוע שעבר הרסו כוחות הביטחון את מאחז מעוז אסתר הסמוך לישוב כוכב השחר בבנימין. מאוחר יותר הרסו הכוחות גם מבנים במאחזים "עוז יהונתן" ורמת מיגרון.