מושב שתולה בגליל עורך ביום ביום חמישי, ה-20 במאי, ז' בסיוון, כנס למתעניינים בהצטרפות לגרעין מתיישבים דתי-לאומי: המושב בגליל יקלוט השנה גרעין בן 20 משפחות, במטרה לקיים חיי קהילה יחד עם תושבי המושב הוותיקים.

עד כה הצטרפו שמונה משפחות לגרעין, שהוקם על ידי בוגרים של ישיבות תיכוניות ואולפנות, ולאחר מכן שירתו ביחידות קרביות בצה"ל ובשירות לאומי. חברי גרעין שתולה מחזיקים באידיאולוגיה של תורה ועבודה, ושואפים ליצור קהילה מעורבת ופעילה חברתית.

מושב שתולה הוא מושב מסורתי בגליל השייך למועצה אזורית מעלה יוסף, ליד גבולה הצפוני של המדינה. המושב נוסד בשנת 1969 ומונה כיום כ-75 משפחות. תושבי המושב זכאים להטבות רבות מהמדינה, ובהן הנחה משמעותית על הקרקע הנרכשת (התשלום הוא עבור 31% מערכה בלבד), הנחה של 13% במס הכנסה עד לתקרה של 2,162 שקל לחודש לתושב ו-2,716 שקל לחודש לאנשי מערכת הביטחון, פטור מלא מתשלום דמי חכירה למינהל מקרקעי ישראל, ומענק מקלוט ממשרד השיכון בגובה של כ-10,000 שקלים.

תושבי שתולה עוסקים בחקלאות, תעשייה ותיירות, במושב ובישובים הסמוכים לו. במושב מרפאה, צרכנייה, מגרשי ספורט, חדר כושר, בריכת שחייה מקורה, מועדון, בית כנסת וספרייה.

גרעין שתולה ממשיך לצרף אליו משפחות עד סוף השנה, ויעבור להתגורר במושב בתחילת שנת תשע"א.