אבו טיר
אבו טירפלאש 90

בכיר חמאס, מוחמד אבו טיר שוחרר הבוקר (חמישי) מהכלא, לאחר שסיים לרצות ארבע שנות מאסר. אבו טיר ריצה את עונשו בכלא נפחא שבדרום הארץ  והועבר לבית המעצר במגרש הרוסים בירושלים, שם שוחרר.

במהלך הבוקר ניסה ערוץ 7 לברר את מקום השחרור אך דובר שב"ס סירב למסור את המקום והמועד, "הוא ישוחרר במהלך היום איפה שהוא בירושלים ואנחנו לא מוסיפים פרטים נוספים", אמר דובר שב"ס לערוץ 7.

אבו טיר הצטרף לראשונה לתנועת הפת"ח בראשית שנות ה-70, נעצר ע"י ישראל, נידון למאסר עולם לאחר שהואשם בפעילות חמאס וטרור, השתייכות לארגונים וסחר לא חוקי בנשק. הוא שוחרר לאחר שריצה כ-7 שנים בלבד במאסר. אחר כך גויס לחמאס.

ב-29 ביוני 2006 נעצר על ידי כוחות הביטחון הישראלים בזמן מבצע "גשמי קיץ".

חבריה של משפחת שליט מתחו ביקורת חריפה על שחרור של אבו טיר שהיווה מעין קלף מיקוח בפרשת החייל החטוף, "המדינה מזלזלת בבניה", אמרו.

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) פנה אמש (רביעי) במכתב דחוף לשר הביטחון בדרישה לעצור את מחמוד אבו טיר במעצר מינהלי ולמנוע את שחרורו.



במכתבו כתב בן ארי, "נדהמתי לשמוע על שחרורו הצפוי של איש החמאס מוחמד  אבו טיר שאמור  להשתחרר מהכלא מחר. אבו טיר חבר בכיר בארגון הטרור והיה מועמד מספר 2 של הארגון. בעברו שנים ארוכות בכלא הישראלי וידיו מגואלות בדם של יהודים".