תנועת "אמונה" תוקפת הבוקר (שני) בחריפות את רב הישוב אלון מורה, הרב אליקים לבנון שכתב לאחרונה לאסור על נשים להתמודד בבחירות למזכירות היישוב.

הרב המליץ לאישה שמבקשת להשפיע על המתרחש ביישוב לשכנע את בעלה להציג את מועמדותו למזכירות, ובכך תשפיע באמצעותו. 



"הרב אליקים לבנון התבלבל, כנראה, ומנסה – בניגוד גמור לחוקי הטבע –  לסובב את גלגל הזמן לאחור. הרבה שנים לאחור", כתבה יו"ר תנועת האישה הדתית-לאומית "אמונה", ליאורה מינקה, על קביעתו של הרב לבנון.

"החלטתו לאסור על נשות אלון מורה להתמודד בבחירות למזכירות היישוב, אינה נובעת משיקולים הלכתיים, שכן רבנים גדולים וחשובים – וביניהם הרב יהודה-לייב פישמן והרב חיים-דוד הלוי זצ"ל ועוד רבים אחרים, גם בתקופתנו – כבר הביעו, כתבו, נימקו ופרסמו דעת הלכה מפורשת ומפורטת בדבר זכותן של נשים לבחור ולהיבחר", כתבה מינקה.



"עשיית פלסתר והדרת נשים ממשרות ציבוריות בנימוקים פסבדו-הלכתיים, היא זאת שאסורה על-פי ההלכה והמוסר היהודי, וחבל שישנם עוד רבנים שלא מבינים זאת ולא מודעים למציאות. במקום לנצל את ההלכה לקידום החברה ומטרותיה, הם מגחיכים אותה ומצעידים אותנו לאחור. על-פי מיטב הכרתי והשקפתי היהודית, צניעות החברה צריכה להתקיים מתוך "וחי בהם", ולא מתוך בדלנות וסגפנות – להם מטיף הרב לבנון".