העולם הערבי מסוכסך בינו לבין עצמו – בגלל מצוקת המים. היום דווח כי בגדאד דורשת מדמשק להפסיק מיזם לשאיבת מי החידקל משטח עיראק לשטחה של סוריה. את המיזם מממנת כווית, והוא נועד להזרים מים מהגבול המשותף של תורכיה, עיראק וסוריה, כדי להשקות שטחי חקלאות בסוריה. בגדאד חוששת שהשאיבה תסכן את מקורות המים שלה, וממשלת עיראק קוראת לסוריה להסביר את צעדיה. השבוע דיווחה רשת "אלג'זירה" באתר האינטרנט שלה כי מזכ"ל הליגה הערבית עמר מוסא הכריז על הכנות לפסגה ערבית-אפריקנית באוקטובר או בנובמבר, כדי לדון בפתרון סוגיית מי הנילוס.

לאחר פגישתו עם נשיא מצרים, חוסני מובארכ, הוא אמר, כי "לכל בעיה יש פתרון, והחשוב הוא סגנון הפתרון או ההיחלצות, והאלמנטים השונים של כל בעיה". הוא הוסיף כי אין צורך להתייאש, אלא יש לפעול היטב ובזהירות, ולנהל היטב את סוגיית מי הנילוס.

עוד אמר מוסא כי הליגה הערבית נכונה לתרום ליצירת שיתוף פעולה אפריקני-ערבי בסוגייה זו.

מצרים מתנגדת להסכם חדש עליו חתמו קניה, אתיופיה, אוגנדה, טנזניה ורואנדה, אשר כולל שינויים בחלוקת מי הנילוס.גם סודאן לא חתמה על ההסכם החדש.

ואילו ירדן מבקשת מישראל להגדיל את כמויות המים שהיא מעבירה לה על פי הסכם השלום, ולהוסיף השנה עוד שבעה מיליון מטרים מעוקבים. כך מדווח העיתון הירדני אל-ערב אל-יום. צוותים מירדן ומישראל דנים השבוע בעקבה בענייני מים. על פי ההסכם בין שתי המדינות, ישראל מעבירה בכל שנה לירדן כחמישים מליון מטרים מעוקבים של מים.