גיורים במבחן בג"ץ. הרב דרוקמן
גיורים במבחן בג"ץ. הרב דרוקמןפלאש 90

כנס מיוחד של נוער הכיפות הסרוגות צפוי להתקיים מחר (ה') בישיבת אור עציון כאשר הנושא על סדר היום הוא בירור דרכו של נוער הציונות הדתית מול המדינה לאחר משבר העקירה מגוש קטיף.

הכינוס מחר מהווה המשך ישיר לכנס שהתקיים, גם הוא בישיבת אור עציון, לפני כשלושה שבועות כאשר התכנסו נציגי הנוער הדתי, שביעיסטים ושמיניסטים, לדון בנוכחות רבנים בקווי המתאר של הנוער הדתי של אחרי פינוי גוש קטיף. בכנס הקודם הצהיר יוזם הכנס, ראש הישיבה, הרב חיים דרוקמן כי "אנו רואים ערך אדיר במדינת ישראל למרות הגירוש מגוש קטיף ועמונה ועל אף התופעות הלא חיוביות שקיימות לצערנו. על ידי מדינת ישראל אנו זוכים לקיים את מצוות יישוב ארץ ישראל שהמרכיב הראשון שלה הוא שלטון עם ישראל על ארצו".

כעת יזמה הישיבה את כינוס ההמשך במגמה להמשיך ולחזק את הנוער הדתי ביחסו למדינת ישראל. במהלך האירוע יוכלו בני הנוער להשמיע את קולם בסוגיות המדוברות ולהביע את עמדתו. האירוע יתקיים תחת הכותרת: "עכשיו תורכם..." ובו, לאחר שהרבנים השמיעו את קולם בכנס הקודם, מציעה הישיבה לנוער, את הבמה להביע את עמדותיו, ולחזק את הנוער הדתי ביחסו למדינה.

"אנו רוצים להבהיר שלהיות 'ממלכתי' זו לא דרך אמצע, זו לא כניעה בפני איזה יצור ששמו מדינה, אלא זוהי החלטה מודעת וגאה, מתוך אמונה שזוהי דרך התורה, שקיום מדינת ישראל היא מצווה ממצוותיה". אומר נפתלי קנדלר מנכ"ל הישיבה. "אנו רוצים לומר את הדברים הללו, דווקא עכשיו כשקיימת סכנה וקרע בקרבנו, לא נאפשר לקרע הזה להתרחב.

הרב דרוקמן מוסיף ואומר: יש לאחד את כל חלקי הציונות הדתית ולומר בקול ברור: הציבור הציוני דתי ובתוכו הנוער הדתי, ברובו הגדול, מזדהה עם ערכה הגדול של מדינת ישראל".

הרב מנחם מן ממארגני הכנס, וממגורשי מנצרים, מציג את העמדה האישית שלו בהתייחס למה שזכה לכינוי מעורר המחלוקת - 'ממלכתיות': "למרות השבר הגדול שחוויתי, והאכזבה מהתנהלות הממשלה בתקופת ההתנתקות, אני ממשיך להאמין במדינת ישראל ובצה"ל.  אני מקווה שגם אחרים, יוכלו להבין שהקשר שלנו למדינת ישראל אינו תלוי בדבר, בוודאי לא בהחלטה אומללה, כזו או אחרת של איזו ממשלה".

הרב מן מציין שאף שהגירוש הוא מעשה נפשע וחמור מאוד. הוא משתדל לראות בגירוש עצמו גם ניסיון הבודק האם האהבה שלנו למדינת ישראל שנתן לנו הקב"ה תלויה בדבר. "הגירוש חיזק את התחושה שלי, שהאהבה שלי למדינת ישראל אינה תלויה בדבר". מוסיף הרב מן.

 

יום העיון יחל בשעה 15:30 והוא צפוי להסתיים בשעה 21:30. במהלכו יתקיים דיון עם הרב דרוקמן בנושא 'הממלכתיות לאן?'. לאחר מכן יתפזרו בני הנוער לסדנאות וקבוצות דיון ובירור העמדות בין בני הנוער, והמשך העבודה על אמנת הנוער הדתי ביחסו למדינת ישראל והגדרת בעלי תפקידים ומטרות של פורום: "נוער דתי למען מדינת ישראל" שהוקם בשבת העיון הקודמת.