את רובם המוחלט הוא לא הכיר, חלקם היו רחוקים מאד ממנו בהשקפתם  ואחרים היו רק נערים צעירים כשהוא נרצח, אבל מאז הקמת המדינה - ולתמיד - עברם נקשר בשמו ובמעשיו. במלאת 70 שנה להקמת ארגון המחתרת לוחמי חרות ישראל (לח"י), יזמו בניהם של הלוחמים הותיקים עיצוב כרזה שתשלב בין מפקד המחתרת ומייסדה לבין פניהם של ממשיכי דרכו.

ביום ראשון הקרוב תיחשף כרזת ענק, שבע על חמש מטר גודלה, פרי יצירתו של האמן מאיר מנדלסון. הכרזה מציגה את דמותו של מפקד לח"י, המשורר אברהם שטרן ("יאיר"), מורכבת מדיוקנותיהם של 851 לוחמי המחתרת.

שטרן, אביו של מנהל הטלוויזיה הישראלית לשעבר יאיר שטרן הקרוי על שמו, נרצח ע"י הבולשת הבריטית כבר בפברואר 42', שנה וחצי בלבד אחרי הקמת הלח"י. נרדף, שנוא ומבודד בחברה הישראלית של אז. אבל למרות זאת הצליחו המחתרת להשתקם, חבריה ברחו מהכלא הבריטי וממחנות המעצר, גייסו אוהדים וחברים חדשים ופתחו במלחמה נגד השלטון הבריטי ששלט אז בארץ – והביאו לעזיבתו. מדינת ישראל הוקמה, אבל לוחמים ותיקים, כמו לוחמים ותיקים, לא שוכחים נאמנויות ישנות.

ביום ראשון הקרוב הם יערכו כנס הוקרה, בו ישתתפו יו"ר הכנסת, השרים משה יעלון ולימור לבנת, משפטנים וחברי כנסת.

בנו של ישראל אלדד, חבר מרכז לח"י, ח"כ הפרופ' אריה אלדד, ינאם באירוע על  ישראל במבחן "עיקרי התחייה" של יאיר שטרן, והמשפטן ד"ר נתן ברון יספר על המאבקים המשפטיים של חברי לח"י, בבתי הדין הבריטים.

הכרזה: