מעל 100 אלף. ההפגנה בירושלים
מעל 100 אלף. ההפגנה בירושליםפלאש 90

איש הגרעין התורני בערד, יהודה פואה, מזכיר בראיון לערוץ 7 כי מי שעומד מאחורי עמותת "נוער כהלכה" שעתרה לבג"ץ נגד ההורים מעמנואל הם "מרכז תמורה" ותנועת "אחותי" הפועלות במימון הקרן החדשה לישראל.

"לצערי הרב אני נחשף שוב ושוב לזרועות התמנון של הקרן החדשה לישראל", אומר פואה, "לפתע הבנתי מדוע כל התקשורת מגויסת בצורה כל כך מוחצת נגד החרדים".

הוא ציין כי "התקשורת שונאת את החרדים גם ככה. אך ברגע שהקרן מעורבת ומשרדי הפרסום שלה יודעים לעבוד עם התקשורת בצורה מדהימה. קל מאוד לראות שכל גופי התקשורת עובדים בצורה מתואמת ויעילה".

"פתאום הבנתי איך נכנסו אתמול לכלא הורים ספרדים בעוון החמור של 'אפליה עדתית'. הרי אין אבסורד גדול מזה. אבל כאשר התקשורת מובלת ע"י הקרן מסתבר שהכול אפשרי", הוסיף.

הוא ציין כי יש נקודת אמת באפליה אך הדגיש, "ברור לכל מי שעיניו בראשו שמטרת המסע הציבורי המנוהל על גבם של תושבי עמנואל אינה לטובת הספרדים אלא נגד החרדים".

פואה מסביר כי "מי שמכיר את הקרן יודע שהשיטה שלהם היא לקחת מצוקה אמיתית שקיימם בשטח שמינוף שלה יכול להחליש את מדינת ישראל, היהדות, החרדים, הימניים. לתת לאותה מצוקה עו"ד מהטובים בארץ שיגיש עתירות אין ספור לבג"צ וכן לתת לטובת המאבק את משרד הפרסום הטוב בארץ הנקרא הקרן החדשה לישראל. כאשר מי שמנהל את המאבק ידאג לכך שהתוצאות יהיו תמיד החלשת העם והארץ. כך היה בעמנואל כך היה עם ויקי כנפו כך קורה עם הרפורמים וכך קורה כל הזמן עם "נפגעים ערביים". אני סבור שברגע שנדע לזהות את שיטות הפעולה שלהם יהיה בידינו כבר חצי מהפיתרון"

נציין כי באתר הקרן החדשה פורסם כי "כבר למעלה משנה שמרכז תמורה ותנועת אחותי, מלוות זוג הורים לתלמידות מזרחיות הלומדות בבית הספר "בית יעקב" שבעמנואל ומופלות על רקע עדתי". התנועה טוענים כי "ההפליה על רקע מוצאן העדתי של התלמידות, הוחרפה במהלך קיץ 2007, עם החלטת בית הספר לחלק את המבנה לשניים וליצור הפרדה מוחלטת בין הכיתות והחצרות של שתי הקבוצות. בנוסף, החליטה הנהלת בית הספר להנהיג הפרדות ברורות ברמת ההתנהלות היומיומית, וליצור שעות הגעה ושעות ההפסקה נפרדות, שערי כניסה שונים, תלבושת אחידה שונה לכל אחת מהקבוצות, ולכל חלק בבית הספר נקבעה מנהלת שונה. לאור ההפרדה הגזענית המובהקת, התקיימה פעילות משפטית בשני ערוצים מקבילים". עוד צויין כי "מרכז תמורה כבר גייס תובעות פוטנציאליות נוספות בכוונה לדרוש פיצויים עבור כל תלמידה אשר חוותה את האפליה העדתית הפסולה על בשרה".