ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הערב (ד') כי הגיע הזמן להתקדם לשיחות שלום ישירות. "אני קורא לאבו מאזן לבוא לירושלים, אני עצמי מוכן לנסוע לרמאללה".

בגלי צה"ל דווח כי בפגישתו הערב עם השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, אמר נתניהו: "זו הדרך היחידה בה נוכל לפתור את הבעיות המורכבות עליהן אנחנו מדברים". ראש הממשלה הביע תקווה שבפגישתו עם הנשיא האמריקני אובמה, בשבוע הבא, יתמקדו השניים בין השאר בדרכים לפתיחת מגעים ישירים בין ישראל לפלסטינים.

בתגובה, אמר הסנטור מיטשל, כי המדיניות האמריקנית ממשיכה לתמוך בהתחלת משא ומתן ישיר בהקדם, וכי מדובר באינטרס משותף לארצו, לישראל ולרשות הפלסטינית.

מוקדם יותר הצהיר מיטשל כי ארצות הברית שבה ודורשת להביא לשחרורו המהיר של החייל החטוף, גלעד שליט. בסיור שערך היום במעבר כרם שלום אמר מיטשל: "אנו מגנים את התנאים הלא אנושיים בהם שליט מוחזק ואת העובדה שהחמאס אינו מאפשר אצלו ביקורים של הצלב האדום. זה עניין לא מקובל ולא אנושי".



השליח המיוחד גם הביע סיפוק מהפעילות שעושה ישראל כדי להרחיב את היקף המטענים המועברים לרצועת עזה. דבריו נאמרו על רקע החלטת ישראל לפני כשלושה שבועות לאפשר הרחבה של כניסת סחורות אזרחיות לרצועת עזה.