הרב שמואל אליהו: לא הכרנו את אבאיוני קמפינסקי

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת ובנו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל, אמר הערב באזכרה לאביו בישוב שערי תקווה שבשומרון, כי "כשאנחנו מנסים להעריך את גודל האבידה אנחנו מסתכלים על ההספד לא כמו שהיה בשבוע הראשון, בשבוע הראשון כשהגיעו כל אותם מנחמים, התגלה לנו, בצורה מבהילה, דבר שקשה לומר אותו, אבל, זה היה ברור באופן חד משמעי מעשרות אנשים - שהיה לנו אבא, שפשוט לא הכרנו אותו. עד כמה שהכרנו אותו, פשוט לא הכרנו אותו. לא רק שהיה לו יכולת לדעת דברים ממש ברוח הקודש. אלא גם כוח לבנות מציאות".

"סיפור אחד, ששמעתי אותו היום, מאחד שהיה מעורב בעניין, אחד היהודים שמסר את הנפש למען עם ישראל בארץ ישראל ולא עליכם קיבל את המחלה. אחרי שהרופאים התייאשו לגמרי, מישהו אמר לו שילך לרב פלוני אלמוני, הוא פנה לחבר "אתה יכול לעזור לי להיפגש עם הרב", סיפר שכל המחלה התפשטה לגופו והרופאים אמרו לו "לך הביתה, עוד כמה שבועות וזהו". החבר הלך לרב ואמר "הבן אדם הזה, כל כולו למען עם ישראל, צריך להושיע אותו". הרב אמר "אני נוסע אליו".

הרב ביטל את כל מה שהיה ביומן, ונסע אליו. הגיע לבית, רמת הצניעות לא הייתה במיטבה אך הרב התעלם. הרב אמר: "אני רוצה לברך אותך, מהשמיים שומעים אותך, תגיד מעשה שעשית למען עם ישראל". האדם ביקש שכולם ייצאו החוצה, סיפר, הרב עשה מה שעשה, לא ברור מה היה מה שברור זה שכשהבן אדם יצא משם, הבן אדם, הר-אדם, בכה כמו תינוק.

שאלו אותו, "מה הרב עשה לך?", הוא ענה "הרב העביר עליי את היד ואמר ,תיכף תראה מה יקרה" ולאחר כמה שבועות הבן אדם היה בריא לגמרי וחזר לחייו", סיפר הרב אליהו.

"יש הרבה ניסים אבל העיקר זה שהיה נלחם על גאוותם של ישראל. ומתוך כך, מתוך אהבת ישראל מדהימה, זכה לתת מברכותיו. היה נלחם על עם ישראל, ארץ ישראל. הוא היה אומר שהמתיישבים זה האור של התורה לעולם. זו הגאווה של עם ישראל, העוצמה של ישראל. כמה כאב לו על כל יישוב שנעקר, כמה כאב לו על גוש קטיף. כמה מסירות נפש הייתה לו", הוסיף הרב שמואל אליהו.

הראשל"צ עמאר סופד לרב אליהו זצ"ליוני קמפינסקי

הראשון לציון, הרב שלמה עמאר, אשר השתתף גם הוא באזכרה, אמר כי "ארץ ישראל אבדה רב שיצא לצעוק את צעקתה, לבכות את בכייתה, ולהתפלל את תפילתה, בחכמה, בדעת ובתבונה. עם ישראל איבד, אבל הפעם ארץ ישראל איבדה גם כן".

"הרב היה חלק בלתי נפרד מציון וירושלים, הוא נהפך להיות חלק ממש מבניה, אבניה, חלק מארץ ישראל. עיקרו של הספד זה התעוררות, לבוא לידי מעשה, החיים שבאים לכבוד המנוח מוסיפים שבח וכבוד ע"י זה שמתעוררים בהספד ומתחזקים בתורה ובעבודת ה'", הוסיף הרב עמאר.

לדבריו, "בשמים אומרים: "מה הביא את החיזוק הזה? הרי זה אהבתם את רבם והליכתם בדרכו". וכך שבח יש לחי בדברים האלה".

הרב לבנון: הרב שמואל ימלא מקום אביויוני קמפינסקי

הרב אליקים לבנון, רב היישוב והישיבה אלון מורה, אמר כי "עין בעין ראינו כיצד הרב אליהו מוסר את נפשו על צאנו, עם ישראל. בכל ימיו. ללכת ממקום למקום מאדם לאדם. עשיתי חשבון כמה פעמים הרב היה אצלנו באלון מורה, שזה לא מקום כל כך "באמצע הדרך" - קשה לי לספור כמה פעמים. ויש עוד הגדרה אחת של הגר"א שאומר שיש למשיח בן יוסף שלוש בחינות: כוח גדול בשמים שהוא מגן על עם ישראל, צדיק אחד בכל דור שהקב"ה נותן לו את השליחות של משיח בן יוסף, ואת הניצוץ שהקב"ה נותן לכל אחד של משיח בן יוסף בעיננו ראינו כיצד היה מוסר את הנפש על עם ישראל וארץ ישראל".

"איבדנו משיח בן יוסף שנפל. גדול הדור. אחד מהרועים האמיתיים של עם ישראל. אנחנו צריכים להתפלל שהקב"ה יעזור לנו. במיוחד השליחות מוטלת על הרב שמואל שבוודאי יזכה להיות ממלא מקומו של אביו. עוד ועוד כוחות של משיח בן יוסף. ואז תבוא הישועה ע"י משיח בן דוד", הוסיף הרב.

קבלת עול מלכות שמים לע"נ הרב אליהויוני קמפינסקי

גרשון מסיקה: זכרונות מהרב אליהו ז"ליוני קמפינסקי