רא"ל גבי אשכנזי
רא"ל גבי אשכנזיפלאש 90
דובר צה"ל מוסר כי ראש המטה הכללי, רב-אלוף גבי אשכנזי פתח הבוקר ביקור עבודה רשמי בצבא איטליה כאורח של עמיתו, ראש המטה הכללי של צבא איטליה, הגנרל וינצ'נזו קמפוריני.



בשעה זו נועד הרמטכ"ל בפגישת עבודה עם צמרת המטה הכללי האיטלקי ודן איתם בהרחבת והעמקת שיתוף הפעולה בין צה"ל לצבא איטליה בנושאים שונים ביניהם מלחמה בטרור, מלחמה בשטח בנוי, לחימה ימית ולחימה אווירית.

רב-אלוף אשכנזי ועמיתו האיטלקי מקיימים הערכת מצב משותפת באשר להתרחבות האיומים במזרח התיכון.



אמש סעד רב אלוף גבי אשכנזי ופמלייתו לסעודת ערב על שולחנו של רמטכ"ל איטליה, הגנרל וינצ'נזו קמפוריני, אשר שיבח את שיתוף הפעולה בין שתי הצבאות ואמר כי ישראל היא ידידה גדולה של איטליה. יש לנו הכרות טובה עם העם בישראל ועם צה"ל ונעשה הכול כדי להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה.



 רב אלוף גבי אשכנזי הודה למארחו על הסיוע והתמיכה של ממשלת איטליה במדינת ישראל אל מול מסע הדה-לגיטימציה המתנהל בתקופה האחרונה נגד צה"ל ונגד הציונות ואמר כי "לשני העמים ולשני הצבאות יש אינטרס הדדי להרחיב את שיתוף הפעולה". רב-אלוף אשכנזי הודה לרמטכ"ל צבא איטליה על פעילותו והישגיו של הכוח האיטלקי המוצב ביוניפיל בדרום לבנון.



היום אחר-הצהריים, יבקר רב-אלוף אשכנזי ביחד עם שגריר ישראל באטליה מר גדעון מאיר, פמליית הרמטכ"ל, נשיא איחוד הקהילות היהודיות באיטליה, מר רנצו גטנייה, הרב הראשי של איטליה והחזן הראשי לרגל תשעה באב.