אמצעי הלחימה שנתפסו הערב
אמצעי הלחימה שנתפסו הערבדובר צה"ל

במהלך סיור שגרתי הערב (ראשון) ליד הכפר בית-פוריק, עצר כוח מילואים חמישה פלשתינים. בסריקות על גופם חשף הכוח שני כלי נשק מאולתרים, שני בקבוקי תבערה מוכנים להשלכה וסכין.  אמצעי הלחימה הוחרמו והחשודים הועברו לטיפול כוחות הביטחון.

תושבים מאלון-מורה מדווחים כי החוליה נתפסה לאחר שהצליחה להבעיר צמיגים על הציר בין הישוב איתמר לאלון מורה."אנו גאים בלוחמי וקציני צה"ל שנלחמים בטרור ביום ובלילה למען כלל אזרחי המדינה" - כך אמר ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, בתגובה לסיכול הפיגוע בדרך לאלון מורה.

מסיקה, תושב אלון-מורה בעצמו, הוסיף כי "התנהלות הממשלה בהסרת המחסומים ובהקלות חסרות האחריות על מחבלי הרש"פ, המכונים משטרה, היא משחק רולטה של המדינה באזרחיה. האירוע היה עלול להגמר בצורה קשה. על הממשלה ללמוד מצה"ל מהי נחישות במלחמה בטרור".

גם ועד מתיישבי השומרון הגיב כי "נסיון הפיגוע הוא עוד פרי באושים של הסרת המחסומים".

יצויין כי מפקד חטיבת שומרון, אל"מ איציק בר, אמר בשבוע שעבר בראיון לגלי צה"ל, לקראת סיום תפקידו, כי אחת הדילמות המרכזיות היא כיצד יש לשמר את היחסים הטובים עם המנגנונים הפלשתינים, שלדבריו השתפרו בתקופת כהונתו בשנתיים האחרונות. "אנחנו נמצאים בתקופה שבה התיאום הביטחוני הוא בונה אמון", אמר אל"מ בר, "אני אני מתדרך את החיילים לנהוג ברגישות, להכיר את הפלשתינים טוב יותר ולהתחשב בהם - בשוטרים הפלשתינים, אבל גם באזרחים".

בראיון שהעניק אל"מ בר ל"במחנה" לפני כחודש, הדגיש המח"ט כי "עבודת התיאום הביטחוני מול המנגנונים הפלשתיניים הדוקה מאוד, אבל אין עבודה משותפת ואין פעילות של צה"ל בצד פעילות המנגנונים". לדבריו, "העיר שכם הייתה ונשארה בשליטה ביטחונית שלנו. המנגנונים פועלים בעיקר בשעות היום למטרות אכיפת החוק ונושאי הפח"ע. אנחנו נכנסים לפעול אל מול צורך מודיעיני מדויק בכל נקודת זמן שאנחנו בוחרים. יש פגישות עבודה סדורות עם המנגנונים מהדרגים הנמוכים למפקדים הבכירים".

אל"מ בר מסביר כי על פי דרכו, הוא נפגש לא רק עם מפקדי המנגנונים, אלא אף "מקיים פגישות עם אנשי ציבור - נשיא האוניברסיטה, המושל, בעלי ממון. מח"ט נדרש לתמונה רחבה ככל האפשר: לא רק בהיבט המבצעי של הפעולות המתוכננות להיום בלילה, אלא גם להבין מה המשמעויות של ההחלטה לסגור את העיר בתקופת מבחני בגרות לפלשתינים".