שער האריות
שער האריותחגי הוברמן

באופן תמוה ומוזר, וככל הנראה גם ללא אישורים מתחייבים כחוק בונה קרן ממשלתית טורקית חומת ענק בצמידות לחומות העיר העתיקה בירושלים.

אריה קינג, יו"ר הלשכה לפניות הציבור במזרח ירושלים, שחשף את דבר הצבתם בניגוד לחוק של שלטים טורקיים המבשרים על הבנייה, מדווח היום ביומן ערוץ 7 על שלב ב' של הבניה המתרחש במרץ, וכאמור ככל הנראה גם ללא אישורים מתחייבים.

מדובר בחומה בגובה של כעשרה מטרים הנבנית סביב בית העלמין המוסלמי שליד שער האריות. לדבריו לא ברור כלל למה צריכים המוסלמים והטורקים את החומה הנוספת. "זהו מהלך לא ברור, למה צריך שם חומה. הרי יש כבר חומה מסביב לבית הקברות המוסלמי, אבל כעת מי שעובר ממזרח, במקום לראות את חומת העיר העתיקה יראה את החומה הטורקית. אין שום הגיון נופי או הנדסי במבנה הזה. זה לא מחזק את החומה הקיימת וזה גבוה יותר מפי 2 מהחומה הקיימת".

עם זאת הוא מציין שבהחלט יתכן וההיגיון היחיד הוא ניסיון להציג פעילות שלטונית של ממשלה זרה במזרח ירושלים.

קינג מציין שבדיקה שביצע בסוף השבוע שעבר העלתה כי הבנייה במקום מתבצעת ככל הנראה מבלי שניתנו לה האישורים המתחייבים ומבלי שעברה את הנהלים הפרוצדוראליים המתבקשים. "לא התפרסמה תכנית בנייה ולא הוגשה כזו להתנגדויות", הוא אומר ומזכיר בדבריו את שלטי הענק המבשרים על הבניה בחסות הקרן הממשלתית הטורקית TIKA, שלטים שהוצבו ללא כל אישור. "יש כאן התנהלות חמורה של הרשויות והממשלה שקובעת מדיניות בנייה ללא אישור מכל הגורמים המתחייבים. זאת בשעה שכל בניה יהודית באזור נאסרת.

עוד מציין קינג כי את תשומת ליבו לעבודה במקום עוררה הבהילות בה היא מתבצעת גם בימי שישי, ימי השבתון המוסלמיים. "הם עובדים במלוא הקצב גם ביום שישי עד אחר הצהרים עם כלים הנדסיים כבדים. העבודה הזו ביום שישי עוררה אצלי סימני שאלה אם מישהו לא מנסה לקבוע כאן עובדות בשטח".

"מי שירושלים חשובה לו, חברי כנסת ואישי ציבור, חייב לפנות לראש העיר ולמנכ"ל העירייה ולדרוש תשובות. הם מכירים את הנושא. הם קיבלו ממני תמונות מהשטח למייל שלהם", אומר קינג.

בעקבות הפירסום בערוץ 7 פנה ח"כ אריה אלדד לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים בבקשה לטפל מיידית בהפרת החוק הפרועה.

במכתבו לרה"מ כותב אלדד: "החומה תסתיר את החומה של העיר, תהווה מפגע נופי וסביבתי באזור הייחודי הזה, וככל שהיא מתקיימת בלא היתר, הרי היא בודאי ניסיון להתערבות זרה בירושלים הריבונית ופריעת חוק בוטה של גורמים איסלמיים המנסים לשוב ולהוכיח כי הם בעלי הבית בירושלים‬‬. אודה לך אם תנחה כל הגורמים המופקדים על הטיפול באכיפת החוק, בירושלים

בפרט, ועל הגורמים המופקדים על קשרי החוץ של ישראל לטפל מיידית בהפרת חוק פרועה זו."‬‬