הרב יעקב יוסף
הרב יעקב יוסףפלאש 90

רבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור, והרב יעקב יוסף, בנו של מנהיג ש"ס, הוזמנו לחקירה במשטרה בעקבות הספר "תורת המלך" מאת הרב שפירא.

לערוץ 7 נודע כי הרב ליאור הוזמן להבוקר אך בחר שלא להגיע לחקירה. גם הרב יוסף שהוזמן למחר לא מתכוון להגיע. 

מקורביו של הרב יוסף מסרו לערוץ 7 "הרדיפה נגד מרן על רקע הבעת דעות לטובת חיילי צה"ל בזמן מלחמה לא תרתיע אותו מלהמשיך ולחנך לשמירה על חיי חיילנו ואזרחנו".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) מסר בתגובה "מדובר ברדיפה מהנוסח הקומוניסטי וזו חציית גבולות של שי ניצן. איש לא מעז לחקור שייחים ואימאמים או פרופסורים מהשמאל שמסיתים נגד מדינת ישראל בשם חופש הביטוי".

לשכת הרב דב ליאור מסרה "הרב ליאור לא ישתף פעולה עם הרדיפה והחקירה הפוליטית - התורה הקדושה אינה עומדת לחקירה. בכל עת ובמיוחד בזמן מלחמה, צריכים מוסר התורה והנהגתה להיות 'הקוד המוסרי' של צה"ל ושל כל מערכת המשפט. הנסיון למנוע מרבנים להביע דעת תורה ע"י הפחדות ואיומים הינו חמור ולא יצלח. כל זכות קיומנו בארצינו היום - רק בזכות תורתנו הקדושה", לשון ההודעה.

הערב פורסם גילוי דעת מטעם שני הרבנים:

בעקבות הרדיפה נגד כותבי הספר תורת המלך, והזמנתנו לחקירה במשטרה מפני שנתנו את ברכתנו לספר – אנו חוזרים ומפרסמים את הדברים הבאים, כמצות תורתנו הקדושה "לֹא תָגוּרוּ מִפְּנֵי אִישׁ" – "לא תכניס דבריך מפני איש" (דברים א יז, ורש"י):

א. תורתנו הקדושה אינה עומדת לחקירה! הניסיון למנוע מרבני ישראל להביע את דעתם, דעת תורה, על ידי הפחדות ואיומים – הינו מעשה חמור ביותר והוא לא יצלח. שלטון שנוהג כך מצטרף לשלטונות הרֶשע שגזרו על לימוד התורה והרימו יד כנגד תורת ישראל.

לכן הננו מודיעים שאין בכוונתנו להגיע לחקירה, במיוחד לאחר שידידנו כבוד הרה"ח הרב יצחק גינזבורג שליט"א כבר הסביר לחוקרים את עמדתנו בצורה ברורה.

ב. הספר תורת המלך מציג משנה סדורה כיצד לנהוג על פי התורה בזמן מלחמה ומהו מוסר-המלחמה האמיתי על-פי דעת תורתנו הקדושה. בספר מבוארים הדברים הפשוטים ש"הבא להורגך השכם להורגו" ושניתן לפגוע במי שמהווה "מגן אנושי" לאויבינו בכדי לשמור על חיי האזרחים והחיילים שלנו.

מוסר התורה והנהגתה גם בזמני מלחמה צריכים להיות "הקוד המוסרי" של צה"ל כולו ושל כל מערכת משפט הרוצה לפעול על פי האמת - "התורה הזאת לא תהא מוחלפת" כל זכות קיומנו בארצנו היום אחרי אלפיים שנות "קבר הגלות" הוא בזכות תורתנו הקדושה .

אנו פונים לכל יהודי באשר הוא למחות על בזיון התורה, ולצאת כנגד מעשי האלימות השלטונית וסתימת הפיות. ונזכה מהרה להשבת שופטינו כבראשונה ולהרמת קרן הצדיקים בירושלים.

                      הרב דב ליאור             הרב יעקב יוסף