עמידרור
עמידרורפלאש 90

בעקבות דבריו אתמול של מנהיג החיזבאללה, חסן נסראללה, אודות יירוט תמונות המזל"ט הישראלי טרם אסון השייטת, אומר ביומן ערוץ 7 האלוף במיל. יעקב עמידרור כי הדברים בהחלט אפשריים שכן באותה תקופה אכן פעל צה"ל בהעברת תמונות ממזל"טים באופן בלתי מוצפן.

עם זאת שולל עמידרור, שבעבר כיהן גם כראש חטיבת המחקר של אמ"ן, את דברי נסראללה על מארב מתוכנן שהכינו מחבלי החיזבאללה לקראת הגעת חיילי השייטת למקום. הוא קובע כי סריקה שביצעו מסוקים צה"ליים באזור לאחר התקרית הקשה הביאו למסקנה שאין במקום כל כוח אורב. "אם היה שם מארב המסוקים לא היו חוזרים משם", קובע עמידרור.

להערכתו ככל הנראה בעקבות יירוט תמונות המזל"ט העריכו אנשי החיזבאללה שמשהו עומד להתבצע במקום והניחו מטענים שפוזרו באופן מקרי, ולא היה מארב מתוכנן ומוסדר.

באשר לשינויים בהצפנת תשדורות מודיעיניות אומר עמידרור כי אמנם חל שינוי משמעותי ביותר מאז ימי האסון ההוא, אך גם כעת, כאשר מועברים שדרים באופן מוצפן, אין לשקוט על זרי דפנה אלא לחשוש תמיד מהתקדמות מקבילה אצל האויב. "לעולם אסור להיות רגועים. תמיד צריך ללכת צעד אחד קדימה", אומר עמידרור המזכיר את מודל המאבק המודיעיני בין גרמניה לבריטניה סביב ה'אניגמה' כאשר כל צד עמל לפצח את תשדורות הצד השני, האחד כדי לתקוף שיירות והאחר כדי להגן עליהן.

באשר לעיתוי נאומו של נסראללה קובע עמידרור כי הסיבה לכך ברורה: "הטריבונל הבינלאומי עומד לפרסם את האשמה הברורה והחד משמעית שחיזבאללה הוא האחראי לרצח חרירי", מזכיר עמידרור הסבור כי כדי להפיל את האחריות לרצח על ישראל ביקש נסראללה להוכיח שאנשיו חדרו לתוככי המודיעין הישראלי ועל כן יש בידיהם את המידע שיוכל להוכיח את אחריותה של ישראל לרצח. לטעמו מדובר בהוכחה נוספת לכך שנסראללה בלחץ, בעיקר משום שהא, בניגוד לאחרים שיכולים רק להעריך, יודע שאשם רצח חרירי מוטל על כתפיו.