22 חודשי מאסר בפועל נגזרו על בעליה של מסעדת "המפגש הלוהט" בגבעתיים, אשר הורשע בקשירת קשר להצתתה בכדי לקבל את כספי הביטוח.

הבעלים ביקש מקרוב משפחה צעיר אשר הועסק במקום לסייע לו, והשניים הגיעו בשעות הערב המאוחרות למקום לאחר שמילאו יחדיו מיכל דלק על מנת לבצע את ההצתה.

קרוב המשפחה הצעיר יצא מהרכב, שפך את הדלק והצית את המקום, בעוד בעל המסעדה המתין ברכבו שעמד מחוץ למקום.

הפרקליטות ביקשה להחמיר בעונשו של בעל המסעדה מעבר לעונשו של העובד הצעיר, זאת עקב העובדה שהוא היה מתכנן המעשה, ואילו הסנגור טען כי חלקו של בעל המסעדה בביצוע ההצתה היה קטן יותר ועל כן ראוי להקל בעונשו.

השופט, דוד רוזן, הקדים כי "הלכה היא מלפני בית המשפט העליון, כי עבירת הצתה הינה מהעבירות החמורות בקודקס הפלילי. מדובר בעבירה שראשיתה ידועה אך לא כך סופה. אדם שולח אש ברכוש ומשניה זו והלאה, מאבד הוא שליטה על התפשטות האש, לזו חוקים וכוחות משלה. האש בוערת ומבעירה את סביבתה ושכיחות בולעות הלהבות חיים. לא מדובר בסכנה תיאורטית, אלא בסכנה, שלמגינת הלב, מתממשת לעיתים קרובות. חיי רבים קופחו ורבים עוד יותר נפגעו בגופם ובנפשם בגין רכוש שהוצת על ידי עבריינים שלא  ביקשו לפגוע אלא ברכוש, ובוודאי לא בבני אדם ששהו בסביבתו".

לדברי השופט, "בשלנו, הסכנה היתה קרובה מתמיד. הנאשם, יחד עם אחר, הציתו את המסעדה על כלל רכושה, בשעה שזו ממוקמת  בבניין דירות. אנשים תמימים שהו בביתם, נמו במיטתם כשלהבות האש אכלו את סביבתם. למרבה המזל, המשטרה נזדמנה למקום וכוחות כיבוי אש והצלה הוזעקו למקום ומנעו התפשטות האש ופגיעה באותם בני אדם נקיים, שעל לא עוול בכפם היו עלולים להפגע מהאש ששלח הנאשם במקום".

לאור זאת ציין השופט, כי "מצאתי ליתן משקל רב לכלל הנתונים שצויינו על ידי פרקליטו הנכבד של הנאשם, התסקיר החיובי מטעם שירות המבחן, הודאתו של  הנאשם והתרשמותי כי מדובר בנאשם שגמר בדעתו לתקן דרכיו, לשוב ולהתנהל בחייו במסגרת החוק. מן העבר השני, מדובר בעבירה חמורה – עבירה הנושאת עמה סכנה ממשית לחיי אזרחים תמימים, עבירה שבוצעה, בעיקרו של דבר, על מנת להשיג כסף קל מחברת הביטוח".

לפיכך העונש שנגזר הוא 22 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בגובה 3,000 ש"ח.