בארוע משותף של גרעין יד יאיר יחד עם ועד מתיישבי בנימין, ציינו אוהבי ומוקירי המקום את נחישותם להמשיך באחיזה במקום, אספו את הפסולת שהתרכזה במקום ושיקמו אותו לאחר שהפך לאתר פסולת ועזובה בידי ערבים שהגיעו למקום בתקופה האחרונה.

כזכור, יד יאיר, שהוקמה לזכר יאיר מנדלסון הי"ד שנרצח במקום, שימשה כבסיס צבאי במשך כארבע עשרה שנים. במקום מזכירים כי "לאחר פינויו נמשכה האחיזה האזרחית בידי גרעין יד יאיר עד לעליית נקודת התיישבות, שכללה משפחה וישיבה. לפני כשנתיים הוחרב המקום בניגוד לחוק ובניגוד לצו ביניים של בג"ץ שהורה להימנע מהרס יד יאיר, ומאז לא נותנים לבעלי הבית, שרכשו את הקרקעות בכסף מלא, לשוב אל ביתם החרב".

ואולם ליד יאיר החלו נכנסים ערבים באופן חופשי, ואף שפכו שם כמויות עצומות של פסולת בניין. כמו כן הפכו את המקום למקום הוללות לשתיית יין ופורקן יצרים האסורים על פי דתם. ביום שישי האחרון שוב הגיעו היהודים ליד יאיר באישור הצבא, והעלו על נס את הכוונה לשוב וליישב את המקום במהרה.

המשתתפים במבצע עמלו במשך כל שעות הבוקר לאסוף את הפסולת, למחוק "גרפיטי", לסדר שבילים ועוד, ו"לאחר מספר שעות עבודה קשה ומאומצת, היה ברור - בעלי הבית חזרו למקום", אומרים מארגני המבצע.

בטכס נשאו דברים רבני ישובי גוש טלמונים, נציגי ועד מתיישבי בנימין, ראש מועצת בנימין אבי רואה, חבר הכנסת מיכאל בן ארי, וכמובן, נציגי גרעין יד יאיר, ראש ישיבת נחליאל - הרב שנדורפי, ומאיר גולדמינץ - בעל המשפחה שגרה במקום.