השופט צבי טל
השופט צבי טל

שופט בית המשפט העליון בדימוס, צבי טל, מגלה בראיון לעיתון מעריב כי היה מסרב לפקודה להרוס ישובים ברחבי יש"ע, "מצד אחד סירוב פקודה הוא דבר נורא, שיכול להרוס את הצבא. מנגד, אם אתה חושב ומרגיש שזאת פקודה בלתי חוקית בעליל אז זה באחריותך. אילו הייתי חייל, אני חושב שלא הייתי משתתף בדבר הזה, גם אילו היו אוסרים אותי. אילו מישהו היה בא לשאול אותי נדמה לי שהייתי אומר לו 'אתה חייב לקחת את העניין הזה על אחריותך ולהחליט בעצמך'", אמר.

על בית המשפט העליון אמר "מצד אחד, אני מעריך מאוד את בית המשפט העליון כמעוז לדל. מצד אחר, היו אז טענות נגד בית המשפט העליון שיש מגמתיות בפסיקה שלו. בית המשפט העליון קיצץ אז בכנפיהם של בתי הדין הרבניים, והמון חרדים ודתיים הרגישו שזה לא בית המשפט העליון שלהם. שהוא נגדם. והייתה להם גם ביקורת מוצדקת. ואני נקרעתי בין שני הקטבים. הייתה הצטברות של כמה וכמה פסיקות שנתנו הרגשה של קיפוח של המגזר הזה ואני חשבתי ששני הדברים נכונים".

על פרשת בתי הספר בעיר עמנואל אמר, "אני ניזון ממה ששמעתי ברדיו וראיתי בעיתון, אבל לדעתי בית המשפט חרג מסמכותו כשציווה על ההורים באופן פרטני. אילו הוא היה מצווה על הנהלת בית הספר לקבל או לא לקבל תלמידים מסוימים - זה עניין אחד. אבל כאן ההורים אמרו 'בסדר, אנחנו נשלח את הילדים שלנו לבני ברק ולא לבית הספר הזה' ובית המשפט אמר להם 'לא, אתם תשלחו את הילדים לבית הספר הזה, ואם לא, אתם תיכנסו לבית הסוהר'. לדעתי , זו הייתה חריגה מסמכות בית המשפט. אתה לא יכול לכפות על הורה לאן לשלוח את הילד שלו".