בעלי מוגבלויות? לא בכותל

עשרות נכים, חולים וקשישים לא יגיעו לכותל המערבי במהלך חג הסוכות הקרוב בעקבות סגירת הדרכים לכותל המערבי ולרובע היהודי לכלי רכב פרטים. כך טוען חיים מילר יו"ר "התנועה למען ירושלים ותושביה".

לדבריו, תלונות אין ספור מגיעות מידי יום ביומו למשרדו על ההחלטה לסגור את הדרכים לכותל המערבי לכלי רכב פרטים.

מילר מספר כי באחד מן הימים התקשר א.ל. מצפת למוקד המידע העירוני ומסר שאשתו מרותקת לכסא גלגלים עקב היותה נכה והיא רוצה להגיע לכותל. הוא קיבל "אישור טלפוני" שקבע כי הכניסה לנכים  לעיר העתיקה וכן אל הכותל המערבי מותרת וכך הוא יצא לדרכו יחד עם אשתו. בהגיעם לכניסה לעיר העתיקה עמד שם שוטר שלא איפשר להם להכנס אל העיר העתיקה למרות כל ההסברים והתחינות, הבקשות והצעקות. בפועל השוטר מנע את כניסת רכבה של האשה הנכה אל תוך הרובע היהודי ואל הכותל המערבי.

מיד לאחר המקרה הגיעו בני הזוג הזועמים אל משרדי "התנועה למען ירושלים ותושביה" ושטחו את תלונתם, הם ביקשו את מעורבותו המהירה על מנת שיתנו להם אפשרות להכנס אל הכותל על מנת להתפלל.

במקרה אחר, מספר מילר על  י.ש. מירושלים שטען כי "בבוקרו של יום 26.8.10 הבאתי ברכבי חתן ביום חופתו אל הכותל המערבי. בבירור מוקדם עם המשטרה נמסר לי כי לחתן ביום חופתו ניתנת האפשרות להכנס עם רכב לחניון הכותל. לצערי, כשהגענו לכניסה לעיר העתיקה השוטרים סירבו להכניס אותנו ולא היתה בידי ברירה אלא לחפש חניה חילופית ועוגמת הנפש שנגרמה היתה גדולה וקשה לתיאור".

תלונות נוספות מגיעות מיהודים הטוענים כי קיימת ירידה חמורה באירועי חגיגות בר המצוה בכותל עקב הקשיים להביא את האורחים לשמחה בעקבות ההגבלות החדשות. לדבריהם, המשפחות מחליטות לערוך את האירוע באולמות שמחה במקום ברחבת הכותל.

מילר מאשים כי "כל מי שלקח חלק בהחלטה אומללה זו של עירית ירושלים בדבר סגירת הדרכים אל הכותל המערבי לכלי רכב פרטיים, צריך לעשות חשבון נפש על הסבל שגרם להמוני בית ישראל, מלבד יצירת המציאות החדשה שבה "חונקים" באופן מכוון ובאמצעות טענות שונות ומשונות את הדרכים אל הכותל ויוצרים מצב של "הקפאה" דה פאקטו באזור".