מתיחות? פרוש
מתיחות? פרושפלאש 90

בתוך רשימת מבני החינוך שאושרו ביהודה ושומרון בסוף אוגוסט, נפקד מקומו של מוסד חינוכי אחד – גן הילדים בחברון. הגן החדש מיועד לקום בתוך מבנה ה"שוק", אך למרות שקיבל  "הכרה בצורך" ממשרד החינוך, נמנעה הקמתו עקב מה שהוגדר כ"בעיה משפטית".

בחברון מציינים כי כל המאמצים לקבל את האישור המיוחל התנפצו אל מול החומה ה"משפטית" הבלתי-עבירה כביכול, ובסופו של יום הילדים התחילו את שנת הלימודים במבנה הישן והבלתי-ראוי.

בישוב היהודי בחברון מסרבים להשלים עם ההחלטה, וממשיכים להיאבק להקמת הגן, כמו גם להחזרת הרכוש היהודי השדוד בחברון – לידיים יהודיות. בחברון מזכירים את החלטת הממשלה שקיבלה ממשלת נתניהו הראשונה, ביום החתימה על הסכם חברון, ולפיה "הממשלה תפעל לשמור על כל התנאים והצרכים הנדרשים לקיומו, בטחונו וביסוסו של הישוב היהודי בחברון" – החלטה זו, שמעולם לא בוטלה, מחייבת את הממשלה גם היום, ומרגע שניתנה "הכרה בצורך" על הממשלה לפעול למילוי הצורך הזה.

עוד מזכירים בישוב היהודי בחברון, את מכתבם של 44 חברי כנסת, בהם גם 14 מחברי קדימה, שקראו לראש הממשלה להקים את הגן בתוך הרכוש היהודי השדוד. וכן את העובדה, שהבעיה ה"משפטית" כביכול, אינה אלא חוות דעתו העוינת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מייק בלס. מן הראוי שהממשלה תפעל בהתאם למחויבותה המיוחדת לחברון, ותדרוש מהיועצים המשפטיים שלה לסייע לה ולא לעמוד בדרכה – אומרים בחברון.