פרס. דוידי גילה וג'רמי בן-עמי
פרס. דוידי גילה וג'רמי בן-עמיצילום: יוסף אבי יאיר אנגל

הלובי היהודי השמלאני בארה"ב, ג'יי סטריט, אשר מחשיב את עצמו כאלטרנטיבה היונית לשדולה היהודית החזקה והוותיקיה אייפא"ק, קיבל בחשאי מימון מהמיליארדר ג'ורג' סורוס, זאת למרות שהשמועות על תמיכתו של סורוס בשדולה הוכחשו בעבר.

טופסי מס שהגיעו לידי העיתון "וושינגטון טיימס", מעידים כי סורוס ושני ילדיו, ג 'ונתן ואנדריאה סורוס, תרם סך של 245,000 $ לארגון מכתובת אחת במנהטן בניו יורק במהלך שנת הכספים מ -1 ביולי 2008 עד 30 יוני 2009 .



על מנת להבין את היקף התמיכה, מדובר בשליש מכלל ההכנסות של הקבוצה ממקורות בארה"ב במהלך התקופה. כמעט מחצית מההכנסות של ג'יי סטריט במהלך אותו פרק הזמן - סך של 811,697$, הגיע מתורם יחיד בעמק האושר, הונג קונג, בשם Consolacion Esdicul.

מוקדם יותר השנה, בראיון למגזין "מומנט", אמר מנכ"ל הארגון, ג'רמי בן עמי, כי ג'יי סטריט מעולם לא קיבל תמיכה פיננסית מסורוס. "הואשמנו שקיבלנו תמיכה מסורוס, מבלי שבאמת קיבלנו ממנו מימון", אמר בן עמי בחודש מארס.

סורוס נחשב בחוגים היהודים בארה"ב לאדם שנוי במחלוקת מאז ראיון שהעניק לפני 15 שנה ל"ניו יורקר", בו הצהיר כי הוא "לא רוצה להיות חלק בפעילות למען ישראל", גם אם הוא לא שולל את "זכות היהודים לקיום לאומי שלהם".

מאז הקמת ג'יי סטריט רחשו בוושינגטון השמועות לפיהן מאחורי הארגון עומד סורוס, אולם כאמור עד לאחרונה הוכחש כל קשר בין הארגון ובין המיליארדר, אשר נחשב לאחד מ-50 עשירי תבל.