הפנינג ענק בהר הזיתים

מתחילת השבוע הגיעו אלפי מבקרים במסגרת הפנינג ענק ברכס הר הזיתים שאורגן על ידי ישיבת בית אורות. האירוע נמשך שלושה ימים במהלכם השתתפו המבקרים בסיורים במצפה המשואות, בסיורי סגוואי יחודיים, מתנפחים לילדים, אומגה, קיר טיפוס, סינון עפר הר הבית בפארק לאומי עמק צורים ועוד. המטרה: חיבור הציבור הרחב להתיישבות היהודית בהר הצופים ובהר הזיתים דרך הפנינג חוויתי לכלל המשפחה.



הישיבה והקריה ע"ש יצחק מוסקוויץ- ישיבת "בית אורות" הינה חלוצת ההתיישבות היהודית במרומי הר הזיתים  בירושלים  ועד היום היא לוקחת חלק פעיל ומרכזי בפיתוח האזור כולו.



על מנת לקרב ולחבר את הציבור הרחב למזרח העיר ירושלים, התקיים בימי חול המועד סוכות, הפנינג ענק למשפחות שחשף דרך פעילויות חווייתיות את החיבור בין עם ישראל למזרח העיר. במהלך שלושה ימים הגיעו אלפי מבקרים אשר סיירו במצפה המשואות סיננו עפר הר הבית בעמק צורים ולקחו חלק בחוויה ייחודית לרגל חג הסוכות. במקום, נערכו סיורי סגוואי בעקבות הצנחנים לשמעון הצדיק, התקיימו סיורים רגליים מודרכים, חיזיון אור קולי על הקמת ישיבת בית אורות ע"ש יצחק מוסקוויץ ושפע אטרקציות לנוער ולקטנטנים: קור טיפוס ענק, אומגה בגובה 8 מטר, מתנפחים וגם סוכות, יריד דוכנים ומכירת מזון.



במקום ניתן היה לראות חילונים  ודתיים מסורתיים וחסידים אשר יחד הפגינו הזדהות עם ההתיישבות היהודית במזרח העיר ירושלים.



הסיורים המודרכים אורגנו כולם על ידי מדרשת בית אורות- מדרשה לתיירות שהוקמה השנה על ידי  ישיבת בית אורות דרכה תלמידי הישיבה לוקחים חלק בהסברה וחשיפת ההיסטוריה היהודית ברכס הר הזיתים.



ראש ישיבת בית אורות הרב דני איזק מסביר כי הפנינג סוכות בא לחבר את הציבור הרחב לירושלים:  "מטרת האירוע היתה לתת תחושה לכל יהודי כי ירושלים היא ביתו. בימים אלו- ימי חוה"מ בהם עולים כל בית ישראל לרגל, למקום המקדש, זכינו לראות במסגרת ההפנינג את עם ישראל אשר הגיע לירושלים לחגוג את חול המועד  סוכות ולהתחבר לשורשיו".



שלמה צוויקלר, מנכ"ל הישיבה, מדגיש כי  "לחבר את הציבור הרחב לחלקיה העתיקים של ירושלים, רכס הר הזיתים והר הצופים הינה מטרה העומדת לנגד עיני ישיבת בית אורות גם במהלך השנה כולה".



הישיבה והקריה ע"ש יצחק מוסקוויץ- ישיבת בית אורות, הינה הגרעין של שכונה יהודית חדשה על הרכס הצפוני של הר הזיתים. מיקומה הגיאוגרפי מאפשר לישיבה לחזק את הריבונות הישראלית במקום.