בצעד של  מחווה והוקרה מתגייסת טבריה לציון 500 שנים להולדתה  של דונה גרציה בפסטיבל ייחודי בן 4 ימים ברוח תרבות הרנסנס והלאדינו ובשם שימור יהדות ספרד לתפוצותיה.

הבית של דונה גרציה, הוא מלון סיפור ומוזיאון חי, מקום בילוי ואירוח בו תפליגו בדמיונכם למאה ה-16 במסע אל חייה של דונה גרציה, בארמון המהווה מוזיאון חי תערוכת בובות וכתבים על דונה גרציה ותקופתה, ב`אולם ליסבון` המרשים מתכנסים לשמוע על חייה של הגבירה, היא חנה נשיא בשמה העברי שהייתה בת למשפחה יהודית ממגורשי ספרד ופורטוגל, אחת הנשים האמידות בעולם במאה ה-16. דונה גרציה הקדישה את עושרה האגדי וקשריה להצלת אחיה בני העם היהודי. בברכת הסולטן התורכי יזמה ופעלה לחידוש היישוב והקמת מדינה יהודית בטבריה. האירגון החשאי והמסועף שהקימה דונה גרציה להצלה ולעזרה לפליטים היה בגדר מלאכת מחשבת מופלאה שיכול היה להתחרות בהישגיהם של מוסדות וארגוני הביון של תקופתנו. מאות סוכנים, במלוא מובן המילה, שנעו בכל ערי אירופה הצטוו לסייע בכל דבר לפליטים היהודיים ולהיות אחראים לשלומם עד הגיעם בשלום לערי מקלט. דונה גרציה הפכה למנהיגה נערצת, דומיננטית ואמיצה בפעולותיה עד שנציגי הקהילות היהודיות הטביעו מדליון הנושא את דיוקנה ואת הכתובת "גרציה נשיא"!

ועכשיו דונה גרציה חוזרת הביתה וחוגגת יומולדת 500 בטבריה!

העיר טבריה,אותה קנתה דונה גרציה מהסולטאן התורכי במאה ה16 למען הקמת בית ליהודי התפוצות מגורשי ספרד ופורטוגל, תלבש חג בנובמבר הקרוב ותעלה על נס את פועלה של אחת הנשים היהודיות החשובות בכל הדורות בפסטיבל מפואר ברוח תרבות ופולקלור יהדות ספרד ותפוצותיה .

כך יצוינו  500 שנים להולדתה של המנהיגה הלאומית ואחד הסמלים הנשיים מהחזקים שידע העולם מאז ועד היום.

בתוכנית: מסע מרתק בן 4 ימים ושלושה לילות הכולל לינה במלונות טבריה (בהזמנה מראש),מפגשים וטיולים מפתיעים בין רזיה וצפונותיה של טבריה עיר היעד של דונה גרציה, האישה העשירה והמפתיעה ביותר בעולם היהודי לדורותיו.

 תיאטרון רחוב שיחיה סצנות מחיי התרבות השופעים שלה ושל יהודי ספרד ופורטוגל, טקס החינה, מפגשים עם מומחים בנושאים שונים, סדנאות בישול מבית אמא, ביקור חוויתי במוזיאון דונה גרציה ,שייט על מי הכנרת. ובגולת הכותרת: מדי ערב  בפארק החדש ,יחזרו לשורשים מיטב אמני ישראל יהורם גאון, שמעון פרנס,מיקי גבריאלוב,עליזה אביב ועוד .

היא הייתה האישה העשירה והדומיננטית בעולם בימים בהם לנשים אסור היה לקרוא ולכתוב,היא שלטה בחלק נכבד משוק ההון והבנקאות העולמיים ,בשווקי תבלינים ויין, באוניות סוחר סביב הגלובוס כולו ומשכה בחוטים של שלטון המלכים הגדולים בתקופתה. היא סמל לתרבות העשירה של יהודי ספרד ופורטוגל לתפוצותיהם  ו"סוכנות יהודית" של אישה אחת אשר 300 שנים לפני הרצל חכרה את אדמות טבריה מידי הסולטאן הטורקי כדי לאפשר ליהודים פליטי גירוש ספרד ופורטוגל לעלות ארצה ולשמר תרבותם ודתם. בצעד של  מחווה והוקרה מתגייסת טבריה לציון 500 שנים  להולדתה  בפסטיבל ייחודי בן 4 ימים ברוח תרבות הרנסנס והלאדינו ובשם שימור יהדות ספרד לתפוצותיה.

להזמנות ולפרטים נוספים: 1-800-88-88-58,  www.festival.donagracia.com

במקום מתקיימים סיורים מודרכים מידי שעתיים בשעות 10,12,14,16 ו-17:15. בימי שישי שני סיורים ב-10 ו -12 . פרטים : 1800-88-88-58 .